گوگل ویژگی پاسخ سریع را در کروم می آزماید

0
579

کالاسودا – گوگل در حال تست پشتیبانی از ویژگی Quick Reply یا پاسخ سریع برای مرورگر کروم در اندروید است.

گوگل کروم در اندروید ممکن است به زودی امکان پاسخ دادن به نوتیفیکیشن ها را به صورت مستقیم از نوار وضعیت یا Status Bar ارائه دهد.

این ویژگی توسط توسعه دهنده XDA بیان شده است و اساسا قابلیت پاسخ سریع در اندروید را موجود خواهد کرد. ویژگی پاسخ سریع در زمره اهداف اندروید ۷.۰ (نوقا) به عنوان یک راه آسان برای صاحبان دستگاه های اندروید برای پاسخ به نوتفیکیشن ها بدون نیاز به باز کردن آنها تلقی می شود.

به طور کلی، این ویژگی تا کنون توسط برنامه های پیام رسان مورد استفاده قرار می‌گرفت که به کاربر اجازه می‌دهد که روی اعلان ها ضربه بزند و پاسخ مسیج را تایپ و ارسال کند. با این حال Chromium gerritپیشنهاد می‌کند که این ویژگی به زودی می تواند برای نوتیفیکیشنهای دریافت شده از طریق کروم و به طور بالقوه برای هر اعلان فعالی مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال، وبسایت ها در حال حاضر قادر به ارسال نوتیفیکیشن به کاربران اندروید هستند و با کمک این ویژگی که گوگل در حال آزمایش آن است، این کاربران از این پس قادر به پاسخ سریع به اعلان هایشان خواهند بود، بدون اینکه نیاز به کلیکهای زیاد برای این امر داشته باشند.

قابلیت پاسخ سریع باعث می‌ شود برای جواب دادن به پیام‌ ها دیگر نیازی به گشودن اپلیکیشن نباشد. به‌ جای باز کردن کامل اپلیکیشن، یک پنجره کوچک نمایان خواهد شد که کاربران را قادر می‌ سازد به آسانی و با سرعت بیشتری بتوانند پاسخ پیام‌ های مورد نظر را ارسال کنند.

در حال حاضر این ویژگی می تواند به صورت لایو نیز به انجام برسد. همانطور که اشاره شد فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و شاید در نسخه های اولیه الفا و بتا در نسخه کروم همانند Chrome Canary اعمال شود. اما همچنان این ویژگی نیاز به صرف زمان دارد و باید کانالهای متداول برای بررسی را طی کند. یکی از این موانع نیز پشتیبانی از ویژگی های وبسایت هاست. در همین حال، آنچه که ممکن است خیلی زود در دسترس قرار گیرد، زمان بارگزاری ۵ دقیقه ای برای تب های بک گراند در اندروید است. به طور کلی ایده انجام و اعمال این ویژگی، صرفه جویی در مصرف داده، باتری، سرعت عملکرد کروم برای اندروید است که در مقایسه با پشتیبانی سریع پاسخ، و پشتیبانی از محدودیت بارگزاری به نظر میرسد بتواند به این اهداف برسد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید