گوگل پلاس اطلاعات بیش از نیم میلیون کاربر را با اشتباهی عجیب فاش کرد

0
615
گوگل پلاس اطلاعات بیش از نیم میلیون کاربر را با اشتباهی عجیب فاش کرد

گوگل پلاس اطلاعات بیش از نیم میلیون کاربر را با اشتباهی عجیب فاش کردکالاسودا- گوگل پلاس با یک مشکل تاریخی رو به رو شد. این شبکه اجتماعی معروف که در چند ماه اخیر حواشی بسیاری را تجربه کرده به نظر می رسد با زودی به صورت کامل تعطیل شود. این تعطیلی به دلایل ظاهر این شبکه اجتماعی یا کمبود کاربران نیست و به نظر می رسد گوگل پلاس اطلاعات حدود نیم میلیون کاربران را به صورت ناخواسته به سازندگان و طراحان خارج از این شرکت انتقال داده است. این اتهام مدتی پیش نیز در مورد گوگل پلاس منتشر شده بود اما به نظر می رسد این بار شرایط کمی متفاوت است.

نشریه وال استریت از مدت ها پیش این موضوع را در مورد گوگل پلاس اعلام کرده بود

مدتی پیش نشریه مشهور وال استریت بدون استفاده از منبع این خبر و با گزارش های داخلی خود اعلام کرد که گوگل پلاس با یک مشکل بسیار جدی رو به رو است و اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی به خارج از این شرکت راه پیدا می کند. این موضوع در ابتدا با توجه به قدرت گوگل کمی عجیب به نظر می رسد و این شرکت مشهور نیز در این مورد تنها سکوت کرد، سکوتی که بسیاری از کاربران را مردد کرد که این خبر به نظر درست نباشد، اما روز گذشته این خبر تایید شد و این احتمال وجود دارد که این شبکه اجتماعی برای همیشه به خاطرات بپیوندد.

نشریه وال استریت اعلام کرده است که یک مشکل نرم افزار در وب سایت شبکه اجتماعی گوگل پلاس به صورت نخواسته ایجاد شده و مهندسین مرتبط به گوگل پلاس نیز از این موضوع اطلاع نداشتند و اطلاعات پروفایل عمومی 500 هزار کاربر از سال 2015 تا ماه مارس 2018 به خارج از این شرکت انتقال پیدا کرده است. مهندسین این نرم افزار پس از اطلاع از این موضوع سکوت را بهترین راه انتخاب کردند اما این موضوع به مرور به یک معضل بزرگ و غیر قابل انکار تبدیل شد و پس از این موضوع در ماه های اخیر سهام شرکت آلفا بت نیز 2.6 درصد کاهش یافت.

گوگل پلاس اطلاعات بیش از نیم میلیون کاربر را با اشتباهی عجیب فاش کرد

بر طبق اخبار موجود اطلاعات منتشر شده از کاربران شامل نام، آدرس ایمیل، شغل، جنیست و سن آن ها بوده که اهمیت بسیار زیادی برای رقبای این کمپانی نامدار خواهد داشت.

حال با این تفاسیر باید دید ساندار پیچای مدیر عامل گوگل در مورد این مشکل چه تصمیمی خواهد گرفت،زیرا این مشکل پس از داستان انتخابات سال 2016 ایالات متحده و استخدام کاربران فیسبوک یکی از بزرگترین مشکلات این کمپانی مشهور خواهد بود.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها