۲۶ میلیون ایرانی اینترنت ندارند

0
153

بر خلاف گسترده شدن اینترنت در ایران و تلاش دولت برای دستیابی ایرانی ها به اینترنت سرعت بالا ۲۶ میلیون ایرانی اینترنت ندارند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اینترنت در ایران هم مانند اکثر کشورهای دنیا نفوذ خوبی داشته تا جایی که روستاهای کشور هم از اینترنت نسل سوم و چهارم بهره می برند. با این وجود انتظار می رود کاربران اینترنت در ایران درصد بالایی داشته اما حالا اعلام شده که حدود یک سوم ایرانی ها از اینترنت استفاده نمی کنند.

در این باره اعلام شده که ۲۶ میلیون نفر از جمعیت ۶ سال و بیشتر کشور در شهر و روستا کاربر اینترنت نیستند. این تعداد شامل ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار مرد و ۱۴ میلیون و ۱۳۸ هزار زن می شود.

دلیل ۳.۵ میلیون نفر از ۲۶میلیون ایرانی برای استفاده نکردن از اینترنت گرانی آن است. در حالیکه اینترنت در ایران نسبت به میانگین قیمت جهانی تفاوت زیادی ندارد‌. همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت از این قیمت ها راضی نیستند و از دولت خواسته اند تعرفه اینترنت را برای آن ها ۴۰ درصد افزایش دهد.

البته تنها دلیل استفاده نکردن از اینترنت از سوی این ۲۶ میلیون نفر، گرانی اینترنت نیست بلکه  از میان ۲۶ میلیون نفری که از اینترنت استفاده نمی کنند، ۱۸ میلیون و ۳۰۷ هزار نفر دلیل عدم استفاده از این فناوری را نیاز نداشتن به اینترنت عنوان کرده اند.

همچنین در همین حال ۷ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر، شناختی از اینترنت ندارند و ۲ میلیون و ۷۰۹ هزار نفر نیز عدم اجازه استفاده از اینترنت را دلیلی برای استفاده نکردن از این فناوری عنوان کرده اند. علاوه بر این، ناتوانی در خواندن و نوشتن دلیل ۷ میلیون و ۹۳۶ هزار نفر برای عدم استفاده از اینترنت است.

یادآور می شود، ضریب نفوذ اینترنت در کشور  ۶۴ درصد است و در این میان ۷۷ درصد خانوار شهری و ۵۷ درصد خانوار روستایی در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها