آتش به جان تسلا افتاد!

0
1145

کالاسودا – شعبه فریمونت کارخانه تسلا با اتش سوزی مواجه شد که خوشبختانه اسیب جدی در پی نداشت.

تسلا ساعت ۵ بعدازظهر یک آتش سوزی دیگر را در کارخانه خودروسازی خود در شهر فریمونت کالیفرنیا تجربه کرد. هیچ صدمه ای گزارش نشده است و انتظار نمی رود که اتش بر تولید اثر گذاشته باشد.

یکی از سخنگویان این شرکت بیان کرد که مقادیری مقوا و مواد بازیافتی موجود در خط تولید که برای جابجایی آماده شده بود، همراه با یک تکه کوچک از چمن در کنار پارکینگ تسلا، آتش گرفت. ما حقیقتا باید از اداره آتش نشانی فریمونت برای پاسخ سریع آنها  به این حریق خطرناک تشکر کنیم.

در حالی که میزانی از این آتش سوزی با آتش نشانی داخلی خود شرکت خاموش شد، اما آتش نشانی محلی فریمونت نیز فرماندهی خاموش کردن آتش را در فضای باز به عهده داشت. این اتش نشانی در صفحه توئیتر خود نیز خبر عملیات خاموش سازی آتش کارخانه تسلا را به صورت عمومی منتشر کرده بود.

این نخستین باری نیست که تسلا تجربه آتش سوزی را پشت سر می گذارد، این کارخانه تاریخچه آتش سوزی های مکرری را در کارنامه خود ثبت کرده است. از جمله در ماه آوریل گذشته بخش رنگ این کارخانه دچار حریق شد و این حادثه تولید خودرو الکتریکی تسلا را موقتا متوقف کرد. به نظر می رسد این بار بخت با تسلا یار بوده چرا که حریق  دور از محوطه اصلی که اتومبیل ها جمع و نقاشی شده بودند، رخ داد. تسلا هیچ صدمه  انسانی را پس از این اتفاق گزارش نکرده است و انتظار نمی رود که آتش سوزی بر تولید  تسلا تأثیر بگذارد.

اخرین خبر از داخل خود شرکت تسلا نیز این بود که  به‌ نظر می‌رسد ماسک برنامه خصوصی‌سازی شرکت تسلا را کنار گذاشته است. ایلان ماسک، در یک اعلامیه رسمی در وب‌سایت تسلا، اعلام کرد که به دلیل مقاومت سهامداران و محدودیت‌های تدارکاتی، از خصوصی‌سازی شرکت صرف نظر کرده است. ماسک همچنین در ایمیلی این موضوع را به اطلاع کارکنان شرکت رساند.

ماسک در ایمیل خود نوشته است که پس از فکرهای زیاد، به این نتیجه رسیده است که باقی ماندن به صورت سهام عمومی، بهترین مسیر ممکن برای تسلا است. ماسک در ادامه ایمیل خود نوشت که مطمئنا  دلایل بسیار هیجان‌انگیزی برای خصوصی شدن وجود دارد، اما به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که سهام عمومی باقی ماندن، به نفع تسلا و کسانی خواهد بود که روی آینده ما سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید