کروم آدرس های جعلی را در مرورگر خود شناسایی می کند

0
252
کروم آدرس های جعلی را در مرورگر خود شناسایی می کند

صفحات جعلی در مرورگرها یکی از راه های  کلاهبرداری های اینترنتی یا فشینیگ است که از درج آدرس های جعلی در نوار جست و جو ایجاد می شود.

آدرس های جعلی

کروم برای مقابله با این موضوع و امنیت بیشتر در تلاش است تا آدرس های جعلی را شناسایی کند. حتما براای شما هم پیش آمده که حافظه کروم برخی از آدرس ها را نگهداری می کند و زمانی که نام کاربری و رمز عبور خود را می زنید بدون تائید اینکه URL درست است یا خیر وارد سایت می شود. این موضوع چیز جدیدی نیست و اخیرا توسط جیم فیشر توسعه دهنده وب نشان داده شده است که چقد هک از این طریق و با کمک یک نوار آدرس جعلی می تواند ساده باشد.

گول قفل نمادین را نخورید

شاید شما پس از ورود به اکثر صفحات به نماد قفل در کنار ادرس برای آگاهی از معتبر بودن سایت نگاه می کنید، اما بهتر است که گول این گرافیک کوچک را نخورید، چرا که هکرها فکر این موضوع را نیز کرده اند و در صفحات جعلی روی گوشی های کاربران به جز آدرس جعلی، از آیکون قفل نمادین نیز برای فریب کاربر استفاده کرده اند. لازم است بدانید که مهاجم یا هکر حتی می تواند یک صفحه سایت را به گونه ای طراحی کند تا جلو شما را از دیدن نوار آدرس واقعی در هنگام حرکت به بالا نیز بگیرد، تا شما به هیچ وجه متوجه فیک بودن سایت نشوید.آدرس های جعلی

گوگل دست به کار می شود

اکنون گوگل در تلاش است تا با کدنویسی هوشمندانه بتواند جلوی این اقدام را بگیرد . کدهای آدرس های جعلی را نیز برای مزاحمین آشکار کند. شما می توانید برنامه کروم را مجبور به نشان دادن رابط کاربری و مسدود کردن آن کنید. به این ترتیب اگر URL جعلی باشد، دو بار در بالای صفحه نمایش نشان داده می شود: آدرس بالایی همان آدرس اصلی و پایینی آدرس جعلی است. با توجه به گسترش حملات فشینگ در دنیا بهتر است مراقبت چنین مواردی باشید و افزونه های جدیدی که توسط کروم ارائه می شود را نصب کنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها