آزادی دختر موسس هوآوی بعد از سه سال بازداشت

0
160

سرانجام دولت آمریکا پس از 3 سال بازداشت منگ وانژو مدیر ارشد مالی هواوی (CFO) توسط دولت کانادا، درخواست استرداد وی را پس گرفت و آزاد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gizchina، هم زمان دولت چین هواپیمایی را برای انتقال منگ وانژو به چین فرستاد.

منگ وانژو در 1 دسامبر 2018 در ونکوور کانادا دستگیر شد و نزدیک به 1030 روز در کانادا بازداشت بود. وی با تلاش‌های بی وقفه دولت چین {و مبادله با دو کانادایی که به اتهام جاسوسی در چین در بازداشت بودند} آزاد شد. خانم منگ وانژو در 24 سپتامبر توسط دولت چین با هواپیمای اجاره شده، کانادا را ترک کرد.

پیش از این وکیل هواوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که خانم منگ گناهی مرتکب نشده است تا به آن اعتراف کند. طبق موافقت وزارت دادگستری ایالات متحده، وی تحت تعقیب ایالات متحده قرار نخواهد گرفت، علاوه بر این، روند استرداد در کانادا در حال حاضر باطل است.

به گزارش CCTV News، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: “موضع چین در مورد منگ وانژو روشن است. اتهام آمريكا به خانم منگ صحت ندارد. حتی HSBC، که ایالات متحده از آن به عنوان “قربانی” یاد می‌کند، اسناد کافی برای بی گناهی مدیر مالی هوآوی صادر کرده است. اقدامات ایالات متحده و کانادا خودسرانه است. ”

ویلیام د. تیلور وکیل هواوی گفت: “من بسیار خوشحالم که خانم منگ وانژو با وزارت دادگستری ایالات متحده به توافق رسید و این توافقنامه توسط قاضی آن ام دونلی از منطقه شرقی نیویورک تأیید شده است. بر اساس قرارداد، ایالات متحده از وی شکایت نخواهد کرد. همچنین روند استرداد در کانادا معتبر نیست. ما مشتاقانه منتظر هستیم که اتهامات علیه وی در 14 ماه به طور کامل لغو شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها