آشنایی با تکنولوژی‌های شکل‌دهنده خاورمیانه در 2020

0
826

با تکنولوژی‌هایی که قرار است خاورمیانه را در سال 2020 شکل دهند، آشنا شوید.

به گزارش کالاسودا و نقل از zdnet، تکنولوژی‌هایی مثل 5G، هوش مصنوعی و سرویس‌های خرید کالا قرار است آینده‌ی خاورمیانه را متحول کنند. این‌ها پیش‌بینی‌های ما از پیشرفت تکنولوژی در خاورمیانه در سال جاری هستند.

 

تکنولوژی 5G

این تکنولوژی 5G مرکز توجه تکنولوژی خاورمیانه در سال 2020 خواهد بود. تمام کشور‌های نفتی خلیج‌فارس، یعنی بحرین، کویت، اُمان، قطر، عربستان صعودی و امارات، سرویس‌های 5G را در سطح تبلیغاتی، در سال 2019 راه‌اندازی کردند.

بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود که سال 2020، سال صعود این تکنولوژی خواهد بود، مخصوصاً با رسیدن گوشی‌های همراه جدیدتر با قابلیت 5G به دست مصرف‌کنندگان.

 

هوش مصنوعی

آیا خاورمیانه و آمریکای شمالی بالاخره از سطح مصرف‌کننده‌ی تکنولوژی هوش مصنوعی فراتر می‌روند؟

بااینکه در سال گذشته امارات و عربستان صعودی حرکت‌های استراتژیکی در راستای آغاز موتور حرکت موتور هوش مصنوعی به جلو زدند، باید فراموش نکنیم که بیشتر کشور‌های این منطقه از این جنبش عقب‌مانده‌اند.

با وجود تمام همکاری‌های بخش خصوصی و دولتی برای آغاز جرقه‌های استارتاپ‌های هوش مصنوعی، این تکنولوژی همچنان ریشه نزده است و نمی‌توان گفت که نتیجه‌ی کار تا الان مثبت بوده است.

 

بازار خرید‌های آنلاین

با پیشرفت کردن بازار فروش‌ها و خدمات فردی آنلاین، ما با گذشت زمان شاهد ورشکست شدن خیلی از شعبه‌های آمازون بیرون از آمریکا بوده‌ایم.

این روند تا حدی گسترده و عظیم به نظر می‌رسد که McKinsey هم تصمیم گرفته است فروشگاه اختصاصی خودش را در Mall of America را انداخته است تا نحوه‌ی پیشرفت تکنولوژی و بازار خریدوفروش‌های آنلاین را بررسی کند.

این منطقه همواره به فراهم کردن تکنولوژی‌های جدیدتر برای مردمان خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌های فناوری و تکنولوژی، راه‌های بهتر و بهتری برای گسترش فناوری در داخل و خارج از مرز‌های کشور‌های خود پیدا می‌کنند.

در آخر می‌توان گفت که دولت‌های کشور‌های خاورمیانه همواره سعی خود را می‌کنند با استفاده از تکنولوژی، توجه سرمایه‌گذاران را به کشور‌های خود جلب کنند.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران خاورمیانه سعی دارند راه‌های ارتباطی و موقعیت‌های شغلی در اروپا و انگلستان به وجود بیاورند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها