آغاز گام اول ادغام 6 بانک نظامی

0
346
آغاز گام اول ادغام 6 بانک نظامی

طرح ادغام بانک های نظامی اولین فاز خود را اجرایی کرده و از 30 اردیبهشت فاز بعدی این طرح آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، بانک مرکزی سال گذشته طرح ادغام 5 بانک نظامی با بانک سپه را مطرح کرد و با شروع روزهای کاری سال 98 فاز اول این طرح را کلید زد.

بنابراین گزارش، اولین فاز اجرای این طرح فروش سهام بانک های حکمت ایرانیان، قوامین، انصار، مهر اقتصاد و موسسه کوثر از روز گذشته کلید خورده تا مردم بتوانند در اداره بانک نظامی نهایی متشکل از این 5 مورد ذکر شده و بانک سپه سهیم باشند.

شرایط فروش سهام هرکدام از این بانک ها با دیگری متفاوت است و این طرح به مدت 30 روز کاری تا 29 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام این زمان، فاز بعدی این طرح آغاز خواهد شد.

این اقدام بانک مرکزی در راستای اجرای طرح تحول در نظام بانکداری کشور است.

بانکداری ایرانی مدت هاست که مورد انتقاد تحلیلگران و کارشناسان و مردم قرار گرفته و از این رو قرار شده که بانک مرکزی ایران به منظور ایجاد تغییر در این زمینه اقداماتی را اجرایی کند.

یکی از انتقادات وارد به نظام بانکداری ایران وجود شعبات بسیار از یک نوع بانک است که در همین زمینه تصمیم گرفته شده که بانک های وابسته به دستگاه های نظامی کشور در قالب یک بانک به ارایه خدمات بپردازند. البته این اقدام به منظور مقابله با تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بر برخی از بانک ها چون مهر اقتصاد نیز صورت می گیرد.

یکی دیگر از انتقادات موجود بر نظام بانکداری ایرانی نحوه پرداخت تسهیلات و سودهای سپرده است که سال ها مورد انتقاد علما و مراجع عظام تبلیغ بوده تا حتی الامکان نظام بانکی ایران از دریافت ربا دور شود. در همین زمینه نیز بانک مرکزی براساس قواعد و قوانین نظام بانکداری اسلامی طرح هایی در دست اجرا خواهد داشت.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها