آفریقای جنوبی بحران آبی را با اینترنت حل می کند

0
381
آفریقای جنوبی بحران آبی را با اینترنت حل می کند|کالاسودا

آفریقای جنوبی بحران آبی را با اینترنت حل می کند|کالاسوداکالاسودا_آفریقای جنوبی تصمیم دارد برای مهار مصرف آب توسط شهروندان و مقابله با کم آبی از اینترنت کمک گرفته و با کمک فروش آب در اینترنت ، کمبود ذخیره آبی کشور را جبران کند.

این روزها خبرهای نگران کننده پرشماری از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد .بخشی از این خبرها به کم آبی و مشکلات در تامین ذخیره آبی کشورها مرتبط است . آفریقای جنوبی نیز از این قانون مستثنی نیست . متاسفانه  پیش بینی ها حاکی از آن است که  تا ۱۲  آوریل یعنی کمتر از سه ماه دیگر ذخایر آب شرب در کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی به اتمام می رسد

بر همین اساس است که مقامات کیپ تاون تصمیم گرفته اند برای کاهش مشکلات خود از  فروش اینترنتی آب استفاده کنند. با توجه به اتمام سریع منابع آب آشامیدنی  موجود، بسیاری از شرکت های اینترنتی به فروش آب روی آورده اند و برخی شهروندان نیز با پرداخت پول درصدد خرید آب هستند که از طریق تانکر تحویل داده می شود.

درواقع این روزها شرکت های اینترنتی هر یک هزار  لیتر آب را به قیمت ۷۵ دلار به فروش می رسانند و ممکن است این رقم با تشدید خشکسالی افزایش یابد. به عبارت دیگر ، این روزها خرید و فروش آب به کسب و کاری پررونق در این شهر تبدیل  شده است. در یکی از آگهی های این شرکت های اینترنتی نوشته شده ؛

«آب یک منبع طبیعی خدادادی است و ما با واقعیت کاهش آب ذخیره شده در سدها و خطر عدم دسترسی به آب پاکیزه مواجه هستیم. لذا تصمیم گرفته ایم تا کلیددار شما باشیم و تمامی نیازهایتان را در این زمینه تامین کنیم.»

البته شایان ذکر است که مدتی است، گشت های شهری با حضور در شهر کیپ تاون میزان مصرف آب توسط شهروندان را کنترل می کنند و این رقم نباید از ۶ هزار لیتر برای هر خانوار در ماه فراتر رود. در غیر این صورت هزینه قبض آب خانوارهای متخلف سه برابر می شود.