آمازون از کارمندان خود جاسوسی می کند!

0
367

کالاسودا_خبرها حکایت از آن دارند که آمازون از کارمندان خود جاسوسی می کند. این موضوعی است که می تواند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد.

ماجرای جاسوسی آمازون چیست؟

ماجرا ازجایی آغاز می شود که بدانیم این خرده‌فروشی آنلاین حق امتیاز عینک های واقعیت افزوده‌ای را ثبت کرده است که مکان دقیق کارمندان را در انبارها نشان می‌دهد و حتی می‌تواند به آنها دستوراتی هم بدهد.

تا جایی که ما می دانیم ، جالب آمازون حق امتیاز یک عینک واقعیت افزوده را ثبت کرده است که برای نظارت بر کارمندان ساخته می‌شود.در توضیحات این حق امتیاز جدید آمده است: «این دستگاه حسابرسی پوشیدنی به طور دقیق نشان می‌دهد کارمندان اشیا را در انبارهای آمازون در کجا قرار داده‌اند.»

چرا افراد نگران جاسوسی هستند؟

ماجرای جاسوسی می تواند برای بسیاری از افراد خطرناک به نظر برسد. اما نگرانی برای جاسوسی نیز در نوع خود می تواند مبتنی بر برخی موارد خاص باشد.

با این وجود، عینکی که حق امتیاز آن ثبت شده نگرانی‌های کارشناسان حریم امنیتی کاربران را برانگیخته است. آنها معتقدند از چنین عینکی برای مقاصدی خطرناک‌‌تر مانند ردیابی همه حرکات کاربران استفاده می‌شود. این درحالی است که آمازون پیش از این به دلیل شرایط کاری سخت در انبارهای خود با انتقادات شدیدی روبه‌رو شده بود. البته آمازون از این حق امتیاز دفاع و اعلام کرده است این گجت هیچ ارتباطی با رصد کارمندان ندارد.

آمازن در این خصوص چه می گوید؟

جالب است بدانید که سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای نوشته است: «فناوری در طول تاریخ محیط‌های کاری را قدرتمندتر کرده و ارتقا داده است. عینک‌های هوشمند و نمایشگرهایی که بالای سر قرار می‌گیرند از هم اکنون کارایی‌های زیادی دارند و اطلاعات لازم برای عمل جراحی را برای پزشک فراهم می‌کنند، به رانندگان از وضعیت جاده و ایمنی اطلاع رسانی می‌کنند و ورزشکاران می‌توانند با کمک آنها اطلاعات لازم برای دستیابی به هدفشان را در اختیار داشته باشند.»

 

ماجرا از چه زمانی آغاز شد؟

این حق امتیاز در مارس ۲۰۱۷ ثبت شده اما روز پنج‌شنبه به طور عمومی منتشر شده است. به هر حال این عینک‌ها به یک دستگاه حسابرسی متصل می‌شوند که روی بدن کارمند قرار می‌گیرد و اطلاعات دقیق را فراهم می‌کند. این اطلاعات شامل مکان دقیق کارمندان در انبارهای آمازون است.

البته این عینک‌ها قابلیت نشان دادن دستورالعمل‌هایی خاص برای کارمندان را دارند. مثلا ممکن است عینک به کارمند دستور دهد جعبه‌ای را از قفسه سمت چپ بردارد.

به نظر می رسد ماجرا از زمانی حادتر شد که برخی از کارمندان به این تکنولوژی معترض شدند. نظر شما چیست؟ آیا این نوع رفتارمی تواند برای شما قابل قبول باشد؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید