آمازون در فکر راه اندازی بزرگ ترین فروشگاه آمازون گو

0
483

کالاسودا آمازون در حال سرعت دادن به گشایش فروشگاه های بدون صندوقدار خود است. این شرکت اخیرا دومین فروشگاه آمازون گو را در سیاتل بازگشایی کرد. با این حال انتظار می رود مکان های بیشتری را نیز در شهرهای دیگر برای فروشگاه های بعدی رونمایی کند.

این شرکت چندی پیش فروشگاه دوم خود را در سیاتل رونمایی کرد که 1450 فوت مربع مساحت داشت و کمی کوچک تر از اولین فروشگاه آمازون گو 1800 فوت مربعی بود و در خیابان پنجم ماریون سیاتل قرار داشت.

سومین و بزرگ ترین مکانی که آمازون گو در آن احداث خواهد شد، فروشگاه 2100 فوت مربعی در حوالی خیابان بورن و توماس است که نسبت به اولین فروشگاه که 1800 فوت مربع بود و در دسامبر 2016 گشایش یافت، بزرگ تر است. دومین فروشگاه با اندازه 1450 فوت مربع نیز دوشنبه گذشته در سیاتل آغاز به کار کرد.

ناهار و شام در لیست محصولات

تفاوت این فروشگاه جدید با فروشگاه های قدیمی تر این خواهد بود که در لیست محصولات آن صبحانه، ناهار، شام و گزینه های میان وعده مانند نان و شیر و شکلات های محلی نیز برای فروش قرار گرفته است. همچنین کیت های غذای آمازون یا Amazon meal kits، محصولی که در سال 2017 توسط آمازون به بازار ورود پیدا کرد نیز در لیست محصولات این فروشگاه جدید خواهد بود.

برای افرادی که ممکن است با طرز کار این فروشگاه بدون صندوقدار نا آشنا باشند، باید بگوییم که آمازون با این حرکت درصدد تزریق نوآوری به فرآیند خرید و بدون کمک کارمندان متداول در فروشگاه هاست. مشتریان می توانند با استفاده از اپلیکیشن Amazon go آنچه را که از فروشگاه و قفسه ها می خواهند، بیابند و سفارش دهند. این شرکت مجهز به دوربین هایی در سراسر فروشگاه است که بر فعالیت مشتریان نظارت می کند. سنسورهای وزنی نیز در قفسه ها تعبیه شده تا متوجه شوند که خریدار چه چیزی را از قفسه ها برداشته است.

 آمازون گو با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق و دوربین های مبتنی بر دید کامپیوتری اجازه می دهد که مشتریان آنچه را که خواهان خرید آن هستند، تنها با یک اسکن QR code به اپلیکیشن آمازون گو فرستاده و سپس با خرید آنلاین و بدون نیاز به صندوقدار آن را پرداخت کنند.

ویژگی منحصر به فرد اولین فروشگاه آمازون گو نیز نداشتن صندوقدار بود. به طوری که همه فرآیند خرید را می توانستید با یک اپلیکیشن انجام دهید و فرآیند پرداخت را کامل کنید. همچنین در داخل اپلیکیشن، لیستی از اقلام فروشگاه نیز وجود دارد، بنابراین مشتری می تواند حتی بدون اینکه قفسه ها را نیز بگردد، اقلام خود را به صورت آنلاین جست و جو کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها