آمریکا بستن تعرفه روی محصولات اپل، وارداتی از چین را لغو کرد

0
276

رئیس جمهور آمریکا توئیت کرد که “ما در فاز یک به توافق بسیار بزرگی با چین رسیده‌ایم … تعرفه‌ های تجاری تعیین شده در 15 دسامبر به دلیل این توافق، لغو می‌شوندندارند.”

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، افزایش 15 درصدی تعرفه‌های واردات از چین باعث افزایش قیمت محصولات از جمله محصولات الکترونیکی مانند آیفون و لپ‌تاپ و … می‌شد؛ اما در جریان مذاکرات تجاری پکن و واشنگتن، تعرفه‌های وارداتی به تأخیر افتاد و اکنون عملی نخواهند شد.

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد در حالی که 25 درصد تعرفه‌های ایالات متحده در مورد برخی از محصولات چینی همچنان به قوت خود باقی می‌ماند؛ تعرفه‌ای که از اول سپتامبر شروع به کار کرد اکنون از 15 به 7.5 درصد کاهش می‌یابد.

دفتر نماینده تجارت آمریكا برگه حقوقی (PDF) منتشر كرد كه در آن توافق نامه شامل تعهد چین برای خرید کالاهای بیشتر آمریكا در سالهای آینده است و “نیاز به اصلاحات ساختاری و سایر تغییرات در رژیم اقتصادی و تجاری چین در زمینه‌های مالکیت معنوی.، انتقال فناوری، کشاورزی، خدمات مالی و پول و ارز خارجی دارد. ”

دونالد ترامپ در ابتدا ماه اکتبر توافقنامه “فاز یک” را اعلام کرده بود که به امضا نرسیده بود. به نقل از CNBC، معاون وزیر کشاورزی و امور روستایی چین تأیید کرد که این معامله شامل برنامه‌هایی برای افزایش خرید است، اما تا چه اندازه مشخص نشده است و هیچ یک از دو دولت متن کامل یا خلاصه‌ای از این توافقنامه را منتشر نکرده‌اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها