آمریکا چرا با هواوی سر جنگ دارد؟

0
232

دولت آمریکا ادعا می‌کند که هواوی خطر امنیتی برای این کشور دارد؛ اما کمپانی هوآوی این ادعا را رد کرده است. با این حال ایلات متحده این کمپانی چینی را تحریم کرده است. در این راستا برخی از وفاداران ایالات متحده مانند استرالیا و دیگران هواوی را از شبکه 5G خود خارج کرده‌اند؛ در حالی که بعضی دیگر در حال کار با این کمپانی هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از GizChina، واشنگتن معتقد است هوآوی برای حکومت چین جاسوسی می‌کند. در واقع قوانینی در چین وجود دارد که شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا در مواقع ضروری اطلاعات مربوط را در اختیار دولت قرار دهند.

البته قوانین دیگری در چین وجود دارد که مشابه قوانین آمریکا است. یکی از این موارد قانون FISA (قانون نظارت بر اطلاعات خارجی) است که شامل دستورالعمل‌هایی برای جاسوسی از طریق قدرت‌های خارجی یا آژانس‌های اطلاعاتی این نهادها است.

البته طبق بررسی‌ها، به این نتیجه می‌توان رسید که قانون اطلاعات چینی نمی‌تواند شرکت‌ها را به جاسوسی مجبور کند. علاوه بر این، قانون چین فقط در چین اعمال می‌شود. این قانون شامل شرکتهای تابعه یا عملیات خارج از چین نمی‌شود.

در پایان، همانطور که می‌دانید قانون اطلاعات چینی بر همه شرکت‌های چینی تأثیر می‌گذارد. در صورتی که چنین قانون اجباری وجود داشته باشد تمام شرکتهای چینی مانند Xiaomi، OnePlus، Oppo، Vivo، BOE و غیره در صورت لزوم باید از این قانون پیروی کنند. بنابراین سؤال بزرگ این است که “چه چیزی در مورد هواوی خاص است که آمریکا با آن سرِ جنگ دارد؟”

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها