آموزش استفاده از تماس اضطراری ماهواره‌ای در آیفون 14

0
155

ویژگی اضطراری جدید Emergency SOS  آیفون 14 از طریق ماهواره اپل می‌تواند جان شما را نجات دهد. در این مقاله به بررسی این ویژگی می‌پردازیم؛ اما امیدواریم هیچ وقت به آن نیازی نداشته باشید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از phonearena، در واقع حتی اگر در مواقع اضطراری و در کوه و جنگل؛ گوشی آیفون شما هیچ آنتنی نداشته باشد؛ از این ویژگی می‌توانید برای درخواست کمک استفاده کنید.

ویژگی اضطراری جدید Emergency SOS  آیفون 14 چیست؟

در مواقع اضطراری و آنتن صفر، می‌توانید آیفون 14 خود را به ماهواره متصل کنید و با ارسال پیام و موقعیت مکانی دقیق خود به یک ارائه‌دهنده خدمات یا یک مرکز اپل، درخواست کمک کنید.

این ویژگی Emergency SOS از طریق ماهواره در نوامبر در دسترس خواهد بود. در ابتدا، خدمات اضطراری جدید اپل تنها در ایالات متحده و کانادا در دسترس خواهد بود.

چه مدل‌هایی از ویژگی SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره پشتیبانی می‌کنند؟

فقط سری جدید آیفون 14 از SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره ای پشتیبانی می‌کند.

SOS Emergency  از طریق ماهواره چگونه کار می‌کند؟

هنگام ارسال پیام از طریق ماهواره، شما می‌توانید پنج نوع شرایط اضطراری را گزارش دهید:

  • مشکل ماشین یا وسیله نقلیه
  • بیماری یا جراحت
  • جرم
  • گم شدن یا به دام افتادن
  • آتشسوزی

در این مرحله آیفون چند سوال اضافی برای خدمات اضطراری از شما می‌پرسد تا وضعیت را بهتر شناسایی کند. مثلاً اگر «بیماری یا آسیب» را انتخاب کنید، آیفون شما از شما می‌پرسد که آیا کسی مجروح شده یا خیر، که می‌توانید با «بله» یا «خیر» را از طریق دکمه‌های مربوطه پاسخ دهید.

پس از آن، آیفون شما را برای اتصال به ماهواره راهنمایی می‌کند. تا زمانی که یک اتصال خوب برقرار کند، پیام‌هایی مانند “Turn right” یا “Turn left” را نمایش می‌دهد.

حال برای یک ارتباط پایدار و خوب، به دید واضحی از آسمان نیاز دارید، بنابراین باید شرایط خوبی را پیدا کنید.

اگر در داخل خانه هستید نمی‌توانید به ماهواره متصل شوید و اپل هشدار می‌دهد که ساختمان‌های بلند، کوه‌ها، پوشش گیاهی متراکم یا اشیاء دیگر ممکن است مانع از اتصال شوند.

وقتی نقطه ایده آل را پیدا کردید، آیفون 14 باید مستقیماً به سمت ماهواره هدایت شود.

سپس، به ارائه‌دهنده خدمات اضطراری یا یک مرکز اضطراری اپل متصل می‌شود و از طرف شما با آن‌ها تماس می‌گیرد. وضعیت، موقعیت مکانی، سطح باتری و شناسه پزشکی تان  به طور خودکار با خدمات اورژانس به اشتراک گذاشته می‌شود.

جالب‌تر از همه، زمانی که به ماهواره متصل می‌شوید، می‌توانید پیام‌هایی را به اورژانس ارسال و دریافت کنید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها