آموزش و پرورش چین دانش آموزان را به چالش می کشد

0
622

کالاسودا_ آموزش و پرورش چین به تازگی از طرحی برای اجرا در مدارس رونمایی کرده است که می تواند تمام دانش آموزان را به چالش بکشد. همانطور که می دانید چیزی به عنوان ناهار مجانی در دنیا وجود ندارد. حالا این موضوع در مورد وای فای هم صدق می کند! 

اجراسازی پروژه وای فای مجانی در کافه تریای دانشگاه

دانش  آموزان در کافه تریای دانشگاه هوا و فضای چین برای اینکه بتوانند رمز وای فای را داشته باشند، باید یک معادله ریاضی را حل کنند. رمز وای فای این کافه تریا در جواب این معادله وجود دارد که می تواند در نوع خود جذاب باشد.

این مسائل نه تنها مانعی برای دانش آموزان نخواهد بود بلکه انگیزه ای برای حل مسائل است. نمونه دیگر این موضوع در مدرسه ای است که رمز وای فای را به صورت یک نت ملودی برای دانش آموزان تعبیه کرده است.

کارمند یکی از این مدارس اظهار داشت: «ما از این سیستم نت ها استفاده کردیم زیرا دانشجویان ما اکثرا در رشته هنر تحصیل می کنند.» همین موضوع هم برای دانشگاه هوا و فضا صدق می کند. دانشجویان این دانشگاه به دلیل اینکه اکثرا در رشته مهندسی فعالیت دارند به همین خاطر چنین معادله ای طراحی شده است.

سوالات مطرح شده از آموزش و پرورش چین

جدا از این چالش جالب توجه، دانش آموزان اصلا نگران دسترسی خود به اینترنت نیستند. البته سوالی که این وسط مطرح می شود این است که آیا دانش آموزی که این معادله را حل می کند جواب را با دوستان خود به اشتراک می گذارد یا اینکه هر فرد یک معادله مخصوص به خود را دارا خواهد بود؟ یا اینکه سوال مورد نظر هر روز تغییر می کند یا خیر؟ هنوز جواب این سوالات مشخص نشده است ولی امیدواریم که به زودی جواب این سوالات نیز مشخص شود.

نکته جالب توجه این است که جواب این سوالات در کلاس های روزمره دانش آموزان نهفته است و اگر دانش آموزان به خوبی به کلاس خود توجه کنند می توانند جواب این سوالات را پیدا کنند.

یکی از اساتید دانشگاه هوا و فضا چین اظهار داشت: «دانش آموزان این دانشگاه همگی مشتاق اتفاقات جدید هستند و فکر می کنیم که این موضوع می تواند برای دانش آموزان جذاب و خاص باشد.»

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید. شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این خبر و ترفند آن با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها