آموزش یافتن و حذف کردن افزونه‌های رم خور گوگل کروم

0
438

گوگل کروم یک مرورگر منبع باز است. ممکن است شما برای آزاد کردن رم کامپیوتر و بالا بردن سرعت آن؛ برخی زبانه‌های این مرورگر را ببندید؛ با این حال افزونه‌های این مرورگر در پس زمینه اجرا شده و منابع زیادی از سیستم شما را اشغال می‌کنند. در این مقاله با آموزش پیدا کردن و غیر فعال کردن این افزونه‌ها در کروم آشنا می‌شوید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، این افزونه‌ها که میزان رم شما را اشغال می‌کنند؛ افزونه‌های هانگری یا رم خور نامیده می‌شوند.

روش پیدا کردن افزون‌های رم خور کروم

همانند رایانه ویندوز و مک، کروم نیز Task Manager دارد. برای دسترسی به آن ابتدا منو در در گوشه بالا سمت راست نوار ابزار کروم را باز کرده و از مسیر More Tools به Task Manager بروید.

در این قسمت، تمام افزونه‌های در لیست مشخص است. همچنین می‌توانید بر روی تب “Memory Footprint” کلیک کنید تا تمام افزونه‌ها بر اساس میزان استفاده از RAM مرتب شوند.

از این لیست افزونه‌های رم خور را شناسایی کنید. افزونه‌هایی که بیش از 500 مگابایت حافظه رم به خود اختصاص می‌دهند.

شما نمی‌توانید برنامه‌های افزودنی را از اینجا به صورت دائمی حذف یا غیرفعال کنید. اما در ادامه آموزش لازم به شما داده می‌شود. اما برای غیر فعالسازی موقت آن، می‌توانید یک افزونه رم خور را انتخاب کرده و روی دکمه «End Process» کلیک کنید تا اجرای آن متوقف شود.

نحوه غیرفعال کردن یا حذف افزونه‌های رم خور کروم

در طی فرایند پیدا کردن افزونه‌های کروم ممکن است برخی از برنامه‌های افزودنی را پیدا کنید که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید. در این شرایط می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

برای غیرفعال کردن یا حذف یک برنامه افزودنی، روی دکمه منو سه نقطه از نوار ابزار کروم کلیک کرده و سپس به بخش More Tools و قسمت Extensions بروید.

در این قسمت تمام افزونه‌های نصب شده را مشاهده خواهید کرد.

برای غیرفعال کردن یک افزونه روی دکمه آن کلیک کنید.

اگرچه افزونه غیرفعال است، اما هنوز نصب است. اگر می‌خواهید آن را از Chrome حذف کنید، روی دکمه ” Remove ” کلیک کرده و آن را تأیید کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها