چطور آنتی ویروس پیش فرض ویندوز 10 را غیر فعال کنیم؟

0
1418

مایکروسافت ویندوز 10 جدید ترین سیستم عامل مایکروسافت است و به همین دلیل توسعه دهندگان این سیستم عامل توجه بسیار زیادی روی آنتی ویروس آن دارند، مایکروسافت ویندوز برنامه ضد ویروس Windows Defender را به صورت پیش فرض در اختیار کاربران قرار داده تا امنیت کاربران را حفظ کنید. حال در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور آنتی ویروس پیش فرض ویندوز 10 را غیر فعال کنیم.

چرا آنتی ویروس پیش فرض ویندوز را غیر فعال کنیم؟

در همین ابتدا یک سوال مطرح می شود و آن هم بررسی این موضوع است که چرا باید آنتی ویروس پیش فرض ویندوز را غیر فعال کنیم. این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از نرم افزار های جدید با این آنتی ویروس همخوانی ندارند و برای استفاده از آن ها باید آنتی ویروس ها را غیر فعال کرد، در کنار این موضوع ممکن است علاقه داشته باشید که از آنتی ویروس دیگری برای سیستم عامل خود استفاده کنید از این رو باید این ابزار را غیر فعال کنید.

آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس Windows Defender

در نسخه های قدیمی ویندوز ساده تر می توانستیم آنتی ویروس را غیر فعال کنیم ، با این وجود دو روش موقت و غیر فعال کردن دائمی برای این آنتی ویروس وجود دارد که در ادامه قصد داریم به بررسی هر دو مورد بپردازیم.

غیر فعال کردن آنتی ویروس Windows Defender به صورت موقت

برای غیر فعال کردن آنتی ویروس به طور موقت روی گزینه Start کلیک کرده و سپس وارد بخش تنظیمات یا همان Settings شوید. در این بخش گزینه های مختلفی وجود دارد و در این میان باید Updates and Security را انتخاب کرده و روی گزینه Windows Defender کلیک کنید. این بخش را باید تنظیمات آنتی ویروس ویندوز 10 دانست و باید Real-time protection را غیر فعال کنیم.

این روش برای غیر فعال کردن آنتی ویروس Windows Defender به صورت موقت به شمار می رود و آنتی ویروس ویندوز 10 شما برای مت 15 دقیقه غیر فعال می شود و پس از این مدت زمان به حالت اولیه باز می گردد. بنابر این اگر این روش برای شما مناسب نیست شما عزیزان را به بخش دوم این آموزش دعوت می کنیم که به پاسخ سوال چطور آنتی ویروس پیش فرض ویندوز 10 را غیر فعال کنیم دست پیدا کنید.

غیر فعال کردن آنتی ویروس Windows Defender به روش دائمی

اگر قصد دارید آنتی ویروس خود را به طور دائمی غیر فعال کنید می توانید این کار را در بخش Run ویندوز انجام دهید. از این رو با نگه داشتن کلید ترکیبی Win + R وارد این بخش شده و کلمه gpedit.msc را وارد کنید و سپس این گزینه را انتخاب کنید. حال در بخش Computer Configuration گزینه Administrative Templates را انتخاب کرده و سپس وارد Windows Components شوید در این بخش آنتی ویروس پیش فرض قرار دارد و می توانید عبارت Windows Defender را پیدا کرده و روی گزینه Real-time Protection دوبار کلیک کنید و آن را غیر فعال کنید. با این کار می توان به غیر فعال کردن آنتی ویروس Windows Defender به روش دائمی پرداخت و تا زمانی که خود علاقه به فعال کردن آن نداشته باشید این قابلیت غیر فعال خواهد ماند.

نظر شما در مورد غیر فعال کردن آنتی ویروس Windows Defender چیست؟آیا در هنگام استفاده از نرم افزار های خود به مشکلاتی در مورد آنتی ویروس برخورد کرده اید ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها