آیا اپل به درخواست دادستان کل قفل آیفون ضارب را باز می‌کند؟

0
497

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا رسما از اپل خواست تا برای روشن شدن پرونده ضارب پایگاه هوایی دریایی پنساکولا قفل دو آیفون را باز کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از verge، ماه گذشته ضارب عربستانی عضو ارتش این کشور که برای آموزش نظامی در آمریکا به سر می‌برد، به سوی نظامیان آمریکایی آتش گشود و یک تن را کشته و 11 تن را زخمی کرد. سپس ضارب توسط نظامیان کشته شد.

دادستان کل در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام درخواست کمک از اپل گفت این کمپانی تاکنون کمکی در این زمینه نکرده است و از اپل گله کرد.

هفته گذشته نیز اف بی آی به طور جداگانه درخواستی مشابه را مطرح کرده بود.

ویلیام بار افزود اف بی آی مجوز دادگاه برای جستجو روی دو آیفون را به دست آورده و یکی از این آیفون‌ها متعلق به ضارب پنساکولا است و گوشی‌ها طوری طراحی شده‌اند که قفل آن بدون رمز عبور باز نخواهند شد و به همین خاطر اف بی آی برای بازکردن گوشی به کمک اپل نیازمند است.

وی از اپل و سایر شرکتهای فناوری خواست به آنها کمک کرده تا راه حلی برای این مشکل پیدا کرده تا از زندگی مردم محافظت کنند و از حملات مشابه جلوگیری کنند.

گفتنی است در موارد مشابه اپل در مورد ضارب کالیفرنیا {در سال 2016}نیز با مقامات قضایی کنار نیامد و اف بی آی مجبور شد تا با صرف هزینه میلیونی با کمک یک شرکت اسرائیلی قفل آیفون قاتل را باز کند.

پس از آن اپل قفلی جدید روی گوشی‌های خود قرار داد و حالا شرکتهای امنیتی قادر به شکستن آن نیستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها