آیا بازی‌های ویدیویی برای مشروعیت پیدا کردن به بازیگران هالیوودی نیاز دارند؟

0
907

امروزه در بازی‌های ویدیویی پر خرج و به اضطلاح AAA، سازندگان سعی می‌کنند تا با استفاده از بازیگران مشهور هالیوودی، بازی خود را بزرگتر کرده و البته عملکرد و حس داستانی را با استفاده از این بازیگران مشهور و حرفه‌ای، بالا ببرند. اما آیا بازی‌های ویدیویی واقعا برای مشروعیت پیدا کردن، به بازیگران هالیوودی نیاز دارند؟

در هفته گذشته و در جریان حضور آقای کیانو ریوز (Keanu Reeves) در بازی Cyberpunk 2077 و البته حضور ایشان روی استیج کنفرانس شرکت مایکروسافت در E3 2019، حرف و حدیث‌های بسیاری به وجود آمد و اخبار بسیاری منتشر شد. با این که داستان حضور کیانو ریوز در بازی Cyberpunk 2077 خیلی بزرگ و پر سر و صدا شد اما اگر با نگاهی بازتر و حرفه‌ای تر نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که این قطعا اولین باری نیست که سازندگان یک بازی بزرگ یا AAA، از یک بازیگر هالیوودی برای ایفای نقش در بازی خود استفاده می کنند و این قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود.

استفاده از یک بازیگر حرفه‌ای و هالیوودی مشهور، قطعا به ارتقای سطح کیفی یک بازی ویدیویی کمک می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که یک استودیوی بزرگ بازی‌سازی با بودجه‌ای قابل توجه، قصد ساخت یک بازی داستان محور با داستان و روایتی احساسی و دراماتیک را دارد، استفاده از بازیگران حرفه‌ای و کاربلد و البته استفاده از آخرین فناوری‌های موشن کپچر و اسکن چهره، می‌تواند حس بازی استودیو را خیلی بهتر و راحت تر القا نماید و نتیجه بی نظیری خلق شود.

استفاده از بازیگرهای مطرح و محبوب را می‌توان خیلی راحت در دو بازی بزرگ پیش رو مثال زد.

بازی Cyberpunck 2077 که با کیانو ریوز در روزها و هفته گذشته همیشه تیتر اول رسانه‌ها و خبرگذاری بوده و بازی جدید هیدئو کوجیما، یعنی Death Stranding که پر است از بازیگرهای مطرح و مشهور (مانند مدس میکلسن و نورمن ریداس) که هر کدام می‌توانند باعث بالا آمدن نام یک بازی یا فیلم سینمایی شوند.

با در نظر گرفتن تمامی این تفاسیر، آیا یک بازی‌ ویدیویی و به صورت کلی، صنعت گیمینگ، برای مطرح کردن و مشروعیت بخشیدن به خود، نیاز به استفاده از چنین بازیگران مشهور و شناخته‌ شده‌ای دارد؟ بهتر است پیش از این که خودمان به این سوال پاسخ دهیم، پاسخ جالب آقای کیانو ریوز را راجع به این قضیه بشنویم. کیانو ریوز در مصاحبه جدید خود با BBC در مورد همین موضوع صحبت کرده و زمانی که از ایشان سوال شده که آیا بازی های ویدیویی برای پیدا کردن مشروعیت و مطرح شدن، به استفاده از بازیگران مشهور و حرفه‌ای نیاز دارند، کیانو ریوز پاسخ جالبی به این سوال داده است.

آقای کیانو ریوز در ابتدا به این نکته اشاره می‌کند که مدیوم بازی های ویدیویی، به هیچ عنوان نیازی به پیدا کردن مشروعیت ندارند و در ادامه می‌گوید که قدرت بازی‌ها باعث شده تا بتوانند روی مدیوم سینما نیز تاثیر گذار باشند.

من فکر نمی‌کنم که آن‌ها (بازی‌های ویدیویی) نیازی به پیدا کردن مشروعیت داشته باشند. گیمینگ تاثیر بسیاری، به عنوان مثال روی هالیوود دارد. گیمینگ از همان ابتدا با هالیوود آغاز شده است. من فکر می‌کنم که این تکنولوژی ها با یکدیگر صحبت می‌کنند.

قطعا صحبت‌های آقای کیانو ریوز درست است و بازی‌های ویدیویی برای درشت به نظر رسیدن، نیازی به استفاده از یک بازیگر هالیوودی و مشهور ندارند و خودشان می‌توانند با قدرتی که صنعت دارد، روی دیگر میدوم ها مانند سینما نیز تاثیر بگذارند. البته باید اشاره کنیم که هیچ کس از حضور بازیگر فوق‌العاده و توانایی مانند کیانو ریوز در یک بازی نقش آفرینی بزرگ و مورد انتظار مانند Cyberpunk 2077، گله‌ای ندارد و قطعا از این موضوع استقبال می‌کند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ 16 ماه آپریل سال 2020 برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها