آیا تئوری ارتباط کروناویروس و فناوری 5 جی صحت دارد؟

0
91

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و روسیه تئوری‌های توطئه‌ای را مطرح کردند که کروناویروس را به فناوری جدید و بی سیم 5 جی مرتبط می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، همانطور که کرونا ویروس کره زمین را تصرف کرده، شایعاتی راجع به علت آن یا شیوع انتشار آن نیز مطرح می‌شود. موردی که امروزه و در شبکه‌های اجتماعی بسیار بر روی آن تاکید می‌شود این است که شبکه‌های جدید 5G باعث بروز این بیماری شده‌اند. اما طبق گفته محققان این فرضیه کاملاً اشتباه و امواج رادیویی باعث بروز ویروس نمی‌شود.

این تئوری در رسانه‌های اجتماعی گسترش یافته است. کری هیلسون، خواننده آمریکایی با 4.2 میلیون دنبال کننده در توئیتر، ماه گذشته چندین توئیت ارسال کرد که سعی در ارتباط کروناویروس به 5G را داشت.

یکی دیگر از کاربران ادعا كرد كه بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت این فناوری را اختراع كرده است و این یك تلاش برای ویران كردن جهان است.

FDA و FCC می گویند هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد زیرا مطالعات نشان داده‌اند ارتباطی بین سیگنال‌های فرکانس رادیویی تلفن‌های همراه یا دکل‌ها و بیماری پیدا نشده است. اما از آنجا که 5G بسیار جدید است، هیچ راه قطعی برای دانستن اینکه آیا این فناوری منجر به مشکلات سلامتی طولانی مدت شود وجود ندارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها