آیا خودروی اوشن شرکت فیسکر ارزان‌تر از تسلا است؟

0
191

آیا خودرو برقی Ocean کمپانی Fisker واقعا قرار است نسخه‌ی ارزان‌تر تسلا را در اختیار شما قرار دهد؟

به گزارش کالاسودا و نقل از Mashable، اگر قرار باشد از قیمت  Tesla Model 3 نتیجه گیری داشته باشیم، این خواهد بود که نباید زیاد انتظار یک خودروی تمام برقی با قیمت 37500 دلار را چند سال آینده داشته باشید. مخصوصا نه از شرکت Fisker!

دلیل این نتیجه گیری هم خیلی ساده است. آیا به خاطر دارید که شرکت تسلا در سال 2018 به سختی قادر به تولید 2000 خودرو در هفته بود.

آیا به خاطر دارید که تسلا در طراحی خودرویی تمام برقی که هزینه‌ی مناسبی هم داشته باشد چقدر مشکل داشت؟ فراموش نکنید که این خودرو در سال 2016 معرفی شده بود که نشان می‌دهد طراحی خودرو های الکتریکی با هزینه‌ی پایین، سال ها به طول می‌انجامد.

با تمام این اوصاف، اکنون سر و کله‌ی یک خودرو ساز کوچک به نام Fisker پیدا شده است که قول عرضه‌ی یک اتوموبیل تمام الکتریکی رویایی با هزینه‌ی پایین را در سال 2022 داده است. آمار رزرو های این خودرو در هفته‌ی گذشته دو برابر شدند و اکنون هزاران نفر در آمریکای شمالی و اروپا انتظار این خودرو را می‌کشند.

تمام این سر و صدا ها از وقتی شروع شدند که شرکت Fisker در نمایشگاه CES امسال از خودوروی Ocean تمام برقی و جادار خود رونمایی کرد.

مشکل اصلی اینجاست که Fisker تا حالا یک کلمه هم از محل تولید این خودرو و یا باتری های آن نگفته است. باتری هایی که به ادعای Fisker، با یک شارژ، قابلیت طی کردن مسافت 402 تا 482 کیلومتر را خواهند داشت.

با توجه به رشد بازار خودرو های برقی، منابع موثق اعلام کرده اند که تعداد کمپانی های باتری سازی معتبر و قابل اطمینان، چندان هم زیاد نیست.

به دلیل هزینه های بالای تولید باتری در آمریکا، خیلی از شرکت های خودرو سازی باتری های خود را از آسیا تهیه می‌کنند. البته در این میان شرکت های بزرگی مثل تسلا، خط تولید مخصوص خودشان را دارند. لازم به ذکر است که شرکت Fisker در مقایسه با رقبا، بسیار کوچک است.

از دلایل محدودیت بازار باتری های خودرو های برقی می‌توان به این اشاره کرد که بر خلاف باتری های لیتیومی معمول، ماده‌ی مورد استفاده در این باتری ها، عنصر کبالت است.

به دلیل کمیاب بودن و محدودیت های استخراج این ماده، بازار تولید این گونه باتری ها بسیار محدود و نامتعادل است. همه‌ی این موارد می‌توانند دست به دست هم داده و کار را برای Fisker و برنامه ریزی هایش سخت تر کند.

با تمام این اوصاف این شرکت کاملا اطمینان دارد که می‌تواند تا سال 2022 وعده‌ی خود را تحقق ببخشد.

این شرکت در نمایشگاه CES اعلام کرده بود که هدف آنها نه تولید خودرویی با ظرفیت محدود و آزمایشی، بلکه تولید انبوه خودرو های الکتریکی است. این شرکت اعلام کرد که هدف آنها، تولید یک میلیون از این دستگاه ها است.

گفتنی است که تلاش قبلی Fisker برای تولید خودرو های لوکس الکتریکی با شکست سنگینی مواجه شده بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها