آیا دیگر نمی توانم  کارت ملی هوشمند بگیرم؟

0
1804

کالاسودا_کارت ملی هوشمند طی ماه های اخیر با حواشی متعددی رو به رو شد. در ادامه این مطلب به بررسی موضوع کارت ملی هوشمند می پردازیم تا ببینیم اکنون در چه شرایطی قرار دارد.

کارت ملی هوشمند از گذشته تا  امروز

کارت ملی هوشمند طی ماه های آخر سال گذشته با برخی حواشی رو به رو شد. برای مثال پیش از آغاز سال جدید در خبرها خواندیم که باید هرچه سریع تر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنیم.

درواقع به شهروندان اولتیماتوم داده شد که اگر کارت ملی هوشمند خود را نگیرند، دچار مشکلاتی می شوند و حتی شایعه شد که ممکن است از مراجعه به بانک و انجام امور بانکی خود درمانده شوند. همین خبرهای ضد و نقیض بود که باعث شد طی روزهای آخر هفته جمعیت زیادی راهی پیشخوان های دولت شوند.

هجوم مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند طی روزهای پایانی سال گذشته  تا حدی بود که باعث شد بسیاری از افراد که برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده بودند، با مشکلاتی جدی رو به رو شوند. با همه این مشکلات زمان گذشت و به مرور کارت های ملی همه افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده بودند ارسال شد. بماند که برخی از افراد (مثل نویسنده این مطلب) مجبور شدند در کنار دریافت کارت ملی هوشمند، اقدام به دریافت شناسنامه جدید نیز کنند.

 

کارت ملی هوشمند منسوخ شد؟

اما مشکلی که این روزها مطرح می شود این است که به علت تحریم ها دیگر خبری از کارت ملی هوشمند نخواهد بود و ما ناچاریم صبر کنیم تا وضعیت تحریم ها مشخص شود.

دریافت کارت ملی هوشمند  پس از اظهار نظرهای ضد و نقیض وارد هاله ای از ابهام شد و سخنگوهای مختلف دولت و سازمان های ثبت احوال نیز توضیح دقیقی در این خصوص ارائه  نکردند.

عده ای می گویند این یک مشکل گذراست و عده ای می گویند این مشکل به سهولت حل نمی شود. اگر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده باشید اکنون با خواندن این سطور احساس نگرانی نمی کنید. اما اگر کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده باشید، احتمالا احساس نا امنی می کنید.

 در این میان باید دید این موضوع در نهایت به کجا ختم می شود و آیا واقعا کارت ملی های هوشمند منسوخ شده اند؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید