آیا فیسبوک فریبکار است ؟

0
507
آیا فیسبوک فریبکار است ؟|کالاسودا

آیا فیسبوک فریبکار است ؟|کالاسودا

کالاسودا_مقامات فیس بوک در جدید ترین اظهار نظر حرفه ای خو مدعی شده اند که نه تنها بین کاربران جوان بریتانیا و ایالات متحده محبوب است ، بلکه می تواند محبوب تر از این هم باشد .

داده های مر تبط با بررسی های سالیانه شرکت فیس بوک که به بررسی و رصد داده های جمعیتی و فعالان مرتبط با شرکت است نشان داد که این شرکت به لحاظ جمعیت شناختی هنوز هم از دید  جوانان اهل آمریکا و بریتانیا محبوب است .

 اما بخش جالب تر ماجرا این است که فیس بوک ادعا می کند بر اساس  داده های سرشماری می تواند تا سال اینده تعداد  بیشتری از کاربران اهل انگلستان، آمریکا، استرالیا، ایرلند و فرانسه را جذب خود کند.

درواقع این شرکت مدعی است می تواند، شمار کاربران انگلیسی خود را تا سال 2024 به  7.8 میلیون نفر برساند این در حالی است که آمارها می گویند تا پایان   سال 2016 تنها 5.8 میلیون نفر از کاربران انگلیسی عضو فیسبوک بودند.

ارائه این اطلاعات و ادعای مدیران فیسبوک موجی زا تعجب را بین فعالان عرصه تکنولوژی به راه انداخته است .برخی تحلیلگران آمریکایی در این خصوص گفته اند سرشماریپایانی  سال 2016، نشان داد ؛  تنها 31 میلیون نفر از کل جمعیت کشور با الگوی سنی مورد نظر فیس بوک انطاباق دارند . بنابراین ادعای فیس بوک حتی به لحاظ اطلاعات جمعیت شناختی نیز واجد ایراداتی است .

بریان ویزر، تحلیلگر ارشد در Pivotal، نیز  در یک یادداشت تحقیقاتی اظهار داشت که این شکاف اطلاعاتی بین آن چه فیس بوک ادعا می کند و آن چه به واقع ممکن است قابل باور به نظر نمی رسد .

جالب است که این مشکلات اماری از مرزهای ایالات متحده نیز فراتر رفته اند  و به استرالیا رسیده اند. بنابراین مشکل فیسبوک یک چالش  بین المللی است. فیس بوک مدعی شده می تواند 2.3 میلیون نفر از رنج سنی  20 تا 24 ساله را در کشورهایی که 1.7 میلیون آنها را در سال 2016 جذب کرده افزایش دهد . در حالی که مطالعات اماری استرالیا چنین گروه سنی را تایید نمی کند.

در فرانسه نیز ، فیس بوک 7.4 میلیون نفر از رنج 18 تا 24 ساله را جامعه هدف خود قرار داده است . در حالی که موسسه ملی فرانسه برای مطالعات جمعیت شناسی 5.2 میلیون نفر را در بررسی های جمعیت شناختی خود به عنوان جامعه جوان در این گروه سنی هدف قرار داده است .

بر اساس این آمارها اکنون یک علامت سوال بزرگ در ذهن مخاطبان ایجاد شده که آیا امارهای فیسبوک مشکلات عمدی دارند و یا شرکتی که داده های آماری فیس بوک را جمع اوری می کند نوعی شیطنت عمدی یا سهوی در قبال این داده ها به خرج داده است .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها