آیا قطع اینترنت ایران امکان‌پذیر است؟

0
1113
آیا قطع اینترنت ایران امکان‌پذیر است؟

آیا قطع اینترنت ایران امکان‌پذیر است؟کالاسودا – شایعه قطع اینترنت ایران توسط آمریکا در روزهای اخیر بسیار شنیده می‌شود و واکنش‌های متعددی را در پی داشت. این بار آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به احتمال تحریم اینترنت ایران از سوی آمریکا واکنش نشان داده است.

در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا شنیده می‌شود که با واکنش مسئولان همراه بود و تقریبا تمامی مسئولان اعلام کرده‌اند که چنین امکانی وجود ندارد. حالا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع تحریم اینترنت ایران از سوی آمریکا واکنش نشان داده است.

به گزارش کالاسودا به نقل از گجت نیوز، وی در یک گفتگوی زنده تلویزیونی گفت اینترنت یک مدل عنکبوتی در جهان است و با توجه به اتصالات مختلفی که بین کشورها وجود دارد، هیچ کشوری بر اینترنت حکمرانی نمی‌کند و به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند دسترسی ایران به اینترنت را قطع کند.

آیا قطع اینترنت ایران صحت دارد ؟

بنابراین احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا منتفی است، اما در زمینه خدمات اینترنتی، امکان از دسترس خارج کردن برخی از آنها وجود دارد که تا به امروز نیز این اتفاق رخ داده و برخی از سرویس‌های کاربردی به دلیل تحریم از دسترس کاربران و کسب و کارهای ایرانی خارج شده است. آذری جهرمی افزود در چند ماه اخیر هم شاهد تشدید بعضی از تحریم‌ها بودیم که متناسب با آنها تدابیری اندیشیده شده و به زودی در زمینه شبکه ملی اطلاعات، دستاوردهای شرکت‌های داخلی و آمار چشم‌گیر آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

آیا قطع اینترنت ایران امکان‌پذیر است؟

وزیر ارتباطات به عملکرد اپراتورها در مورد بسته های اینترنتی نیز واکنش نشان داد و گفت:

تلاش می‌کنیم با آگاهی‌بخشی، شرایطی را برای مشترکان فراهم کنیم تا از حقوق خود اطلاع داشته باشند و شرکت‌ها هم به درستی وظایف خود را انجام دهند. در همین راستا، کانال ارتباطی سامانه 195 برای دریافت شکایات و انتقادات مردم در خصوص خدمات‌دهی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و در تلاش هستیم سامانه ارتباط مردمی را تقویت کنیم.

آذری جهرمی در پایان در رابطه با پیامک‌های ارزش افزوده اظهار کرد

سرویس ستاره 800 مربع (#800*) را راه‌اندازی کرده‌ایم که مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری این کد دستوری، از سرویس‌های فعال شده برایشان آگاه شده و در صورت تمایل آنها را لغو کنند. وی تاکید کرد با راه‌اندازی این سامانه موفق شده‌ایم بسیاری از حقوق مردم را به آنها بازگردانیم که از این میان می‌توان به 35 میلیارد تومانی که کلاهبرداری شده بود و به مشترکان بازگردانده شد اشاره کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها