آیا مواد قندی باعث بهبود خلق و خو می شود؟ بررسی یک نوستالژی

0
345
آیا مواد قندی باعث بهبود خلق و خو می شود؟ بررسی یک نوستالژی

به طور کلی یک موضوع بسیار قدیمی وجود دارد که این گونه بیان می کند مواد غذایی شیرین باعث بهبود خلق و خو می شود، حال محققین آزمایش هایی انجام داده اند که بیان می کند استفاده بیش از حد از مواد غذایی شیرین بیشتر تاثیر منفی روی اخلاقیات دارد تا آن که باعث بهبود رفتار شخص شود. حال قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا مواد قندی باعث بهبود خلق و خو می شود؟

به طور کلی فکرمی کنیم که پس از خوردن شیرینی بسیار حال روحی و جسمی ما بهتر می شود و انرژی زیادی دریافت می کنیم. این موضوع تا حدی درست است اما استفاده بی رویه از مواد قندی باعث به هم ریختن حالات شما می شود. محققان دانشگاه وارویک، دانشگاه هومبولت و دانشگاه لنکستر قصد داشتند این موضوع را اثبات کنند از این رو آزمایش های خود را آغاز کردند.

این تیم تحقیقاتی آزمایش های خود را روی 1300 انسان بزرگسال انجام دادند و به نتایج جالب توجهی نیز دست پیدا کردند که افسانه قدیمی مواد قندی خوردن برای بهتر شدن خلق و خو را نقض می کند. در این آزمایش به بررسی تاثیر شکر روی خلق و خو کاربران از جمله خشم، افسردگی و خستگی پرداخته شد و بر اثر آزمایش های انجام شده مصرف قند بیش از نیاز تاثیری روی خلق و خود افراد ندارد. در این آزمایش یک نتیجه دیگر نیز به دست آمد و افرادی که به مصرف بیش از حد قند می پیردازند خستگی را بیشتر از دیگران احساس می کنند. استفاده بی رویه از مواد قندی باعث به هم ریختن حالات شما می شود

نفر اول این تحقیق آقای Konstantinos Mantantzis پس از اعلام نتایج آزمایش اعلام کرد که : این ایده که شکر می تواند خلق و خو را بهبود بخشد، در فرهنگ مردمی به طور گسترده ای تاثیر گذار بوده است به طوری که مردم برای برطرف کردن خستگی خود با این مواد قندی روی می آورند اما این موضوع در آزمایش های ما تایید نمی شود و پاسخ سوال آیا مواد قندی باعث بهبود خلق و خو می شود را باید منفی اعلام کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها