آیا موجودات فضایی مریخ نورد «اپورچیونیتی» را سرقت کرده اند؟!

0
3580

کالاسودا_مدتی است که مریخ نورد اپورچیونیتی گم شده است. مریخ نوردی یکی از جذاب ترین رفتارهایی است که فضانوردان برای انجام آن برنامه ریزی  حرفه ای انجام می دهند.

اما اگر یک سفینه فضایی در طول حرکت خود دچار مشکل شود چه باید کرد؟ به نظر می رسد یکی از بدترین اتفاقاتی که برای سفینه های فضایی رخ می دهد همین موضوع است.

اخیراً یک سفینه فضایی دچار مشکلاتی شده است. مشکلاتی که شایعاتی پرشمار را نیز بین کاربران توییتر، فیسبوک و … پدید آورده است.

ماجرای مفقود شدن از چه قرار است؟

جریان از این قرار است که یکی از سخت ترین توفان های فضایی جهان در کره مریخ رخ داده است. توفانی بسیار گسترده و شدید در سطح کره مریخ که باعث شده گرد و غباری بیش از حد، سرتاسر آن را فرابگیرد.

در همین شرایط نیز مریخ نورد مذکور در فضا حضور داشت و در جریان این توفان ناپدید شد. کسب اطلاع از سرنوشت مریخ نورد اوپورچینتی فعلاً ناممکن شده است.

همزمان با تداوم توفان گسترده و شدید در سطح کره مریخ که باعث شده گرد و غباری شدید سرتاسر آن را فرابگیرد، کسب اطلاع از سرنوشت مریخ نورد اوپورچینتی فعلاً ناممکن شده است.

انتظار می‌رود توفان و گرد و خاک شدید تا شهریور ماه در کره مریخ وجود داشته باشد و لذا تداوم فعالیت و سلامت این مریخ نورد در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

اوپورچونیتی برای تداوم فعالیت نیازمند دسترسی به نور خورشید است و این توفان باعث شده نور خورشید توسط صفحات نصب شده بر روی این مریخ نورد قابل دریافت نباشد و مشخص نیست باتری‌های آن تا چه زمانی برای سالم ماندن دستگاه مذکور انرژی دارند.

آخرین تماس‌ها با این مریخ نورد ۵ روز قبل برقرار شد و از آن زمان تاکنون خبری از وضعیت و سرنوشت اپورچونیتی در دست نیست.

بشر تا سال ۱۹۷۱ هیچ اطلاعی از ماهیت توفان‌های شدید سطح کره مریخ نداشت تا آنکه ماموریت فضاپیمای Mariner ۹ در سال ۱۹۷۱ به دور این سیاره قرمز رنگ آغاز شد و اطلاعاتی در این زمینه به دست آمد. این توفان هر شش تا هشت سال یک بار اتفاق می‌افتد و هنوز اطلاعات دقیقی در مورد علت و شیوه وقوع آن در دست نیست.

پای موجودات فضایی در میان است؟

همانطور که اشاره شد، برخی از رسانه های مجازی توییتر و فیسبوک به سرعت اعلام کردند که موجودات فضایی در این مجرا و ناپدید شدن مریخ نورد نقش داشته اند. موضوعی که نه تنها در خصوص موجودات فضایی بود بلکه توجه افکار عمومی را به این سمت و سو سوق داد. اما به نظر می رسد این خبر این یک شایعه بی اساس است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید