آیا می توانم گوشی خود را روت کنم؟

0
808

 

کالاسودا_ پرسش بسیاری از کاربران این است که چگونه می توانند گوشی خود را روت کنند. اما برای پاسخ این سوال اول باید دید روت کردن چیست؟

روت کردن چیست؟

واژه «روت» به معنای ریشه است و اصطلاحا روت کردن به زبان ساده یعنی دسترسی  پایه ای در موبایل های اندرویدی. این فرآیند  شامل تعدادی عملیات است که دسترسی کاربران به فایل‌های سیستمی اندروید را امکان پذیر می کند.

مراحل این فرآیند چیست؟

_ گوشی اندرویدی خود را روشن ‌کنید
_وارد بخش تنظیمات شوید
_  با روت کردن  هر تغییری را که مایلید اجرا کنید.
متاسفانه در گوشی های اندرویدی بیشتر برنامه ها بدون استفاده هستند و در نتیجه نیازی به آنها ندارید اما شما نمی‌توانید این برنامه‌های پیش‌فرض را مانند برنامه‌های نصبی حذف کنید.
 

از برنامه های استاندارد برای روت کردن استفاده کنید

برای روت یک گوشی روش‌های زیادی وجود دارد اما بهتر است از برنامه های استاندارد استفاده کنید. برای مثال ما به شما یک برنامه ویژه و اختصاصی را معرفی می کنیم:
برنامه  Framaroot
کار با این برنامه  به سادگی امکان‌پذیر است. بعد از نصب این برنامه آن را از فهرست برنامه‌های نصب شده اجرا و با کلیک روی گزینه Install Superuser در فهرستی که باز شده، روی یکی از دو گزینه اول یعنی Install superuser یا Install SuperSU کلیک کنید.

بعد از اینکه روی یکی از این گزینه‌ها کلیک کردید، با تصویری مواجه خواهید شد که نشان دهنده موفق‌آمیز بودن روت شدن گوشی شما است و نیاز است که بعد از این مرحله گوشی خود را Restart کنید و پس از آن گوشی شما روت شده است. البته توجه داشته باشید که با همین برنامه می‌توانید دوباره با انتخاب گزینه Un root گوشی خود را از حالت روت خارج کنید.
نظر شما چیست؟ آیا می توان امیدوار بود با کمک این برنامه یک پیشرفت جدی داشته باشیم و گوشی خود را ارتقا دهیم.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید