آیا گوشی‌های هوشمند از شما جاسوسی می‌کنند؟

0
129

ممکن است برای شما پیش آمده؛ وقتی در مورد یک محصول یا خدمات حرف می‌زنید و بعد از آن یک تبلیغ آنلاین از آن محصول یا خدمات در گوشی ظاهر می‌شود؛ بنابراین آیا گوشی شما واقعاً از مکالمات شما جاسوسی می‌کند؟

گوشی شما به شما گوش نمی‌دهد؛ اوضاع بدتر از آن است

به گزارش کالاسودا و به نقل از  howtogeek، خیر، تلفن شما مکالمات شما را ضبط نمی‌کند.

اما با توجه به اینکه برخی از تبلیغات خیلی مرتبط به نظر می‌رسند، سخت است باور کنیم که این اتفاق نمی‌افتد.

با این وجود، می‌توانیم اطمینان دهیم که دلیل جاسوسی گوشی شما، مکالمات صوتی شما نیست.

حقیقت در مورد تلفن شما در واقع ترسناک‌تر است.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند گرایش‌های فعلی شما را انتخاب کنند و آن‌ها را با اطلاعات اولیه‌ای که درباره شما دارند مانند جمعیت‌شناسی، موقعیت مکانی، سابقه جستجو، عادت‌های خرید، روتین روزانه و … تکمیل کنند.

مثلاً با دوستان در رستوران نشسته‌اید و دوستان یک دسر خوشمزه را سرچ می‌کند. بعد از یک روز تبلیغ همان دسر برای شما نشان داده می‌شود.

در این شرایط گوگل از تاریخچه مرور دوستانتان به راحتی می‌شد متوجه شد که وی به دنبال آن دسر خاص است، و داده‌های موقعیت جغرافیایی جمع‌آوری‌شده از هر دو گوشی شما نشان می‌دهد که شما با هم وقت می‌گذرانید.

تنها ردیابی استاندارد داده‌ها و کمی حدس و گمان منطقی.

البته این امکان وجود دارد که نرم افزار روی گوشی شما همزمان صدا را ضبط کرده و جای دیگر آپلود کند. اما همه این کارها فشار زیادی بر تلفن شما وارد می‌کند، باتری شما را خالی می‌کند و مصرف داده شما را بالا می‌برد.

مکالمات شما آنقدر باارزش نیست

فرض کنید شرکت‌های بزرگ فناوری یک آزمایشگاه زیرزمینی بزرگ را پنهان می‌کردند که مکالمات همه در آن ذخیره و برای آنالیز می‌شد. مشکل این است که کل پروژه وقت و انرژی زیادی خواهد بود.

چگونه تبلیغات وحشتناک را متوقف کنیم؟

بنابراین اگر خاموش کردن میکروفون گوشی کمکی نمی‌کند؛ چطور می‌توان این تبلیغات مشکوک را متوقف کرد؟

می‌توانید با تغییراتی مانند تغییر تنظیمات حریم خصوصی حساب گوگل، حجم داده‌های جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری شده را به حداقل برسانید. استفاده از VPN نیز مفید است.

با این حال، هیچ راه حل صد در صد وجود ندارد.

حتی غیرفعال کردن ردیابی GPS آنقدرها کمکی نمی‌کند؛ زیرا سایر داده‌ها مانند بلوتوث و سیگنال‌های Wi-Fi باعث ردیابی موقعیت جغرافیایی می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها