آیا گیمیفیکیشن می‌تواند آینده مالی بهتری به وجود آورد؟

0
442

بسیاری از بانک‌ها در دنیای مالی از اصول گیمیفیکیشن برای درگیر نگه داشتن کاربران استفاده می‌کنند؛ افزودن عناصر گیم پلی به امور مالی باعث می‌شود پس انداز پول جذاب‌تر و اعتیادآور باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از businessleader، بخش بانکی به سرعت تغییر کرده؛ به طوری که طبق موسسه خدمات مالی PWC، نیمی از مشتریان در سال 2017 به بانک فیزیکی مراجعه نکردند.

امروزه، بیشتر مردم از تلفن‌های هوشمند به حساب‌های بانکی دسترسی دارند و در سال‌های اخیر برنامه‌هایی مانند Monzo، Revolut و MoneyBox بدون شعبه فیزیکی، ماهیت بانک‌ها را متحول کرده است.

پرم پاتل، مدیر یکی از کسب و کارها در انگلستان، اظهار داشت: بازی‌سازی و گیمیفیکیشن بدون شک فرصت‌هایی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا در طیف وسیعی از بخش‌های خرده‌فروشی، از جمله بانکداری و امور مالی، پس‌انداز کنند.

یک نظرسنجی اخیر توسط Simpson Carpenter Insights گزارش داد که 83٪ از خریدارانی که در گیمیفیکیشن مشغول هستند گفتند که احساس ارزشمندی دارند که بر تصمیمات خرید مالی آنها تأثیر می‌گذارد.

گیمیفیکیشن در دنیای مالی:

گیمیفیکیشن ریشه روانشناسی دارد؛ ایجاد چالش‌ها و رقابت‌ها در مغوله ی پس انداز، بودجه بندی یا یادگیری در امور مالی. این باعث می‌شود تا کاربران از اهداف مالی لذت می‌برند.

دنیای مالی ممکن است غیرقابل دسترس، دشوار و گیج کننده باشد. گیمیفیکیشن می‌تواند یک بخش خسته‌کننده و کسل‌کننده را هیجان‌انگیزتر کند.

مثلاً Digit اپلیکیشنی است که به کاربران امکان می‌دهد پس انداز خود را دیجیتالی کنند و کاربران می‌توانند بیش از 5 میلیارد دلار از طریق گیمیفیکیشن صرفه جویی کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها