آیا Switch رکورد سرعت فروش PS4 را خواهد شکست؟

0
1229

کنسول Switch ممکن است سریع تر از کنسول PS4 به مرز فروش 50 میلیون واحد دستگاه برسد.

 به گزارش کالاسودا و نقل از Venturebeat، کنسول Switch نینتندو در زمینه‌ی تعداد دستگاه‌های فروخته شده، یکی از سریع ترین کنسول‌های تاریخ محسوب می شود.

در گزارشی که توسط نینتندو منتشر شده است، این کمپانی موفق به ارسال 52.48 میلیون دستگاه Switch به فروشگاه‌های بازی شده است که تاکنون، 48 میلیون آنها به فروش رفته‌اند.

این آمار، سرعت فروش Switch را به سرعت فروش کنسول PS4 نزدیک و نزدیک‌تر کرده است.

کنسول PS4 که در تاریخ نوامبر 2013 عرضه شده بود، تا امروز بیش از 106 میلیون دستگاه فروخته است. این در حالی است که کنسول Switch در مارس 2017 عرضه شده است.

از این رو پیشبینی می شود که کنسول هیبریدی نینتندو موفق به رسیدن به مرز 50 میلیون فروش در مدت زمان کوتاه‌تری از PS4 خواهد شد.

نینتندو در مدت زمان 33 ماه، موفق به فروش 48 میلیون دستگاه شده است، در حالی که PS4 در مدت 37 ماه به فروش 50 میلیونی رسیده بود.

در سوی دیگر میدان، مایکروسافت علاقه ای به اعلام آمار فروش Xbox One ندارد، اما بر اساس آمار و گمانه زنی‌ها، آمار فروش Xbox One چیزی شبیه به 50 میلیون در طول 74 ماه پس از عرضه‌ی آن است.

برای مقایسه، لازم است بدانید محبوب ترین کنسول‌های تاریخ دنیای بازی یعنی PS2 و Nintendo DS، در طول 34 ماه به رکورد فروش 50 میلیونی رسیده اند.

البته در نظر داشته باشید که قیمت پایه‌ی PS4 پیش از عرضه‌ی نسخه‌های جدید تر آن، روی 400 دلار تنظیم شده بود. این در حالی است که Switch از ابتدا با قیمت 300 دلار عرضه شده بود و در ادامه نسخه‌ی Lite 200 دلاری آن هم در دسترس عموم قرار گرفت.

در یک جمع بندی نهایی می توان گفت که کنسول‌های PS4 و Switch نه تنها از نظر رکورد زمانی به کنسول‌های PS2 و DS نخواهند رسید، بلکه پیشبینی می شود هرگز به تعداد فروش کلی آنها هم نرسند.

کنسول PS2 موفق شده است به عنوان محبوب ترین کنسول تمام دوران‌ها، آمار فروش 258 میلیون دلاری را از خود به جای بگذارد. در حالی که کنسول DS تنها با فروش 154 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است.

یکی از دلایلی که این کنسول‌ها هرگز به آمار فروش اجداد خود نخواهند رسید، نحوه‌ی برخورد خانواده‌ها با کنسول‌ها در آن زمان است. در برحه ای از تاریخ، قیمت کنسول PS2 به 99 دلار کاهش پیدا کرد که خانواده‌های بسیار زیادی را به خود جذب کرد.

این روز‌ها اما خانواده‌ها منتظر کاهش قیمت کنسول‌ها نیستند. در حقیقت خانواده‌های امروزی هیچ علاقه ای به کنسول‌ها ندارند و تمام پول خود را خرج iPad‌ها و Amazon Fire‌های تکراری می کنند.

با تمام این اوصاف، تا زمانی که گیمر‌ها تا این حد پول روی بازی کردن خرج کنند، سونی و نینتندو با همین جمعیت مخاطبان هم قادر به رشد و ادامه‌ی فعالیت‌های خود خواهند بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها