آینده صنعت گیم در گرو خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت

0
548

خرید اکتیویژن بلیزارد Activision Blizzard توسط مایکروسافت به مبلغ 68.7 میلیارد دلار می‌تواند زلزله‌ای بزرگ در صنعت گیم ایجاد کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزمودو، بدین ترتیب محبوب‌ترین بازی‌ها روی پی سی مانند Call of Duty، Overwatch، StarCraft، Warcraft و Candy Crush به مایکروسافت تعلق خواهد گرفت.

مایکروسافت انتظار دارد قرارداد اکتیویژن Activision Blizzard در سال مالی 2023 به اتمام برسد و بدین ترتیب 18 ماه تا تکمیل معامله فاصله داریم.

اما موضوع کمی پیچیده به نظر می‌رسد.

اکتیویژن پس از ماهها اتهامات آزار جنسی و تبعیض و شواهدی مبنی بر ایجاد محل کار سمی برای زنان، همچنان در بحران قرار دارد.

برخی گیمرها متعهد شده‌اند تا از ناشر دوری کنند و از مدیر خواسته‌اند استعفا دهد.

از سوی دیگر برخی از موفق‌ترین فرانچایزهای بلیزارد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بسیاری از گیمرها احساس می‌کنند ناشر در سال‌های اخیر راه خود را گم کرده است.

به هر حال با خرید اکتیویژن Activision Blizzard، مایکروسافت مالک فهرستی پرستاره از برخی محبوب‌ترین فرانچایزهای بازی در عصر پی سی و کنسول می‌شود.

مایکروسافت در بیانیه مرتبط با قرارداد اعلام کرد که مزایای بالقوه عناوین برتر دنیای گیم مشهود است که شامل دسترسی به سومین شرکت بزرگ بازی جهان پس از سونی و تنسنت است.

قبل از هر چیز همگان علاقه‌مند هستند ببینند مایکروسافت چگونه ناظران ضد تراست را راضی خواهد کرد و استدلالش در این زمینه چه خواهد بود.

البته پیش‌تر مایکروسافت کمپانی ZeniMax Media {مالک Bethesda} را به مبلغ 7.5 میلیارد دلار خریده و این معامله توسط کمیسیون اروپا مورد تایید قرار گرفته است.

مایکروسافت خبر را به صورت عمومی منتشر کرده و به وضوح فکر می‌کند در مکان خوبی برای پیشبرد این معامله است.

وجود تنسنت و سونی کمک می‌کند تا مایکرسافت، بزرگی این دو را مثال بزند.

به هر حال خطرات این معامله ممکن است به اندازه پاداش دریافتی باشد.

مایکروسافت به زودی وارث آشفتگی‌هایی است که اکتیویژن در حال پشت سرگذاشتن آن است و اگر نتواند فهرست مشکلات رو به رشد استودیوی بازی سازی را حل کند، مایکروسافت شهرت خود را به همراه 70 میلیارد دلار از بین برده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها