آی‌پد ایر 2022 با پردازنده‌ی سریع M1

0
423

در این مقاله به بررسی آی‌پد ایر 2022/ iPad Air (2022) با پردازنده‌ی سریع M1، دوربین سلفی  با ویژگی Center Stage، درگاه USB-C و فناوری 5G می‌پردازیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، آی‌پد ایر 2022 بهترین آی‌پد رده بالا نسبت به قیمتش است. اگر به دنبال یک آی‌پد عالی هستید که فناوری مناسب برای چند سالی آتی را داشته باشد و پردازنده‌ی خوبی را در خود جای داده باشد؛ iPad Air (2022) انتخاب خوبی است.

این آی‌پد میانی در زمان عجیبی وارد بازار شده است. آی‌پد و آی‌پد مینی پاییز گذشته به‌روزرسانی شدند و آی‌پد پرو با همان پردازنده M1 با قیمت بالاتر، یک سال پیش عرضه شد. این شرایط باعث می‌شود که Air بهترین آی‌پد رده بالا نسبت به قیمتش باشد.

با این حال آیپد پایه با پنل 10.2 اینچی کارهای مشابه زیادی را با هزینه بسیار کمتر انجام می‌دهد. صفحه نمایش آن کمی کوچکتر است، پردازنده A13 شاید قدرت کمتری داشته باشد و به جای USB-C پورت لایتنینگ دارد. اما با کیبورد و مداد نسل اول سازگار است و هنوز هم برخی از کاربران آن را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این iPad Pro سال گذشته نیز از نظر فنی بهتر است، حتی اگر مزایای آن نسبتاً جزئی باشد (دوربین‌های اصلی بهتر، سنسور لیدار برای اسکن عمق سه بعدی/AR، نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بهتر، بلندگوهای بیشتر و یک پورت USB-C که Thunderbolt سریع‌تری دارد.)اگر آی‌پد پرو 2021 با قیمتی برابر با آی‌پد ایر 2022 پیدا کردید؛ بدون شک مدل پرو را بخرید.

iPad (چپ)، iPad Air (وسط)، iPad Pro (راست)

این آیپد با پنل 10.9 اینچی برای حمل و نقل به اندازه کافی کوچک و سبک است و همچنین برای مرور در اینترنت و تایپ کردن نیز به انداز کافی بزرگ.

نمایشگر عالی به نظر می‌رسد، حتی اگر Mini LED نباشد، و فاقد نرخ به روز رسانی 120 هرتز است.

آیپد، مک یا رایانه شخصی نیست. اما اگر واقعاً به آی‌پدی علاقه‌مند هستید که کمی زیباتر و شبیه لپ‌تاپ‌ باشد و از مداد نسل دوم با قابلیت شارژ در بدنه پشتیبانی کند؛ این مدل برای شما مناسب است.

با این حال بسیاری از کاربران آیپد پایه با قیمت پایین‌تر را ترجیح می‌دهند.

آی‌پد ایر جدید واقعاً سریع است و دارای گرافیک عالی است، اما تفاوت بسیار زیادی بین تراشه M1 این آیپد و پردازنده‌ی A14 وجود ندارد.

iPad (خاکستری)، iPad Air (آبی)، iPad Pro (نقره‌ای)

آیپد پرو دارای دوربین دوگانه پشتی و لیدار است و این از مزایای قابل تأمل آن نسبت به مدل آیپد ایر است.

فناوری 5G

آیپد مینی و آیپد پرو و ​​آیفون در حال حاضر فناوری 5G دارند. درست است که 5G در اکثر جاها خیلی سریعتر از LTE نیست، اما داشتن این فناوری تا چند سال آتی ضروری است.

این iPad از mmWave پشتیبانی نمی‌کند؛ اما دارای فناوری 5G زیر 6 گیگاهرتز است که در بسیاری از مواقع، شبیه LTE است.

iPad، iPad Air، iPad Pro: دوربین‌ها کمی متفاوت هستند؛ اما اندازه‌ی بدنه یکسان است

کلام آخر:

همه آیپدها خوب هستند و انتخاب هریک بستگی به بودجه‌ی شما دارد.

اما بهتر است بدانید آیپد ایر مدل 64 گیگابایتی با قیمت 599 دلار، فضای ذخیره سازی کافی ندارد. شما به مدل 256 گیگابایتی نیاز دارید که 750 دلار است. آی‌پد پایه اپل مدل 64 گیگابایت 329 دلار و مدل 256 گیگابایت، 479 دلار قیمت دارد.

یعنی شما باید تقریباً دو برابر قیمت مدل پایه، برای مدل ایر بپردازید. آیا 270 دلار اضافی ارزش دارد؟ شاید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها