اتحادیه اروپا با ۱.۲۳ میلیارد دلار جریمه ،کوالکام را نقره داغ کرد

0
317
QUALCOM|کالاسودا

QUALCOM|کالاسوداکالاسودا_بر اساس جدیدترین رای اتحادیه اروپا، شرکت کوالکام موظف است تا به این اتحادیه ۱.۲۳ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند . این موضوع را می توان به عنوان یکی از سنگین ترین جریمه های دنیای فناوری ثبت کرد .

اتحادیه اروپا طی سال های اخیر بارها ثابت کرده با هیچ فرد یا نهادی شوخی ندارد و هنگامی که پای منافع اتحادیه در میان باشد ، به راحتی شرکت های بزرگ و شناخته شده را مورد جریمه قرار می دهد . جریمه هایی که گاهی با رقم سنگین خود به مخاطبان شوک وارد می کنند .

اما چرا این بار قرعه به نام کوالکام افتاده است ؟ ظاهرا کوالکام مقادیر  قابل توجهی به اپل پرداخته تا تامین کننده انحصاری تراشه های LTE   مورد نیاز این شرکت باشند  در نهایت نیز همین موضوع  به منافع رقبای این شرکت  لطمه زده است. یکی از علل اصلی موفقیت کوالکوم در کنار زدن رقبا توافق های دوجانبه آن با شرکت اپل به منظور تامین نیازهای این شرکت است و کمیسیون اروپایی توافق های یادشده را غیررقابتی و ناقض قوانین ضدانحصار در این قاره توصیف کرده است.

 جریمه تعیین شده برای کوالکوم معادل ۴.۹ درصد از درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ است.رقمی که با محاسبه سر به بالا تر از یک میلیارد دلار می گذارد .

البته همانطور که جریمه کردن برای اتحادیه تازگی ندارد ، جریمه شدن نیز برای کوالکام محلی از اعراب ندارد، چرا که این شرکت بارها در نزاع ها و دادگاه های مختلف شرکت کرده و با همتایان فعال خود در حوزه تکنولوژی درگیری داشته است . برای مثال با توجه به این که کوالکوم یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده انواع تراشه در جهان است، شرکت هایی مثل اینتل در تلاش هستند تا آن را به چالش بکشند.