اتحاد اقتصادهای بزرگ دیجیتال در زمینه بهینه سازی مالیات

0
1126

اقتصادهای بزرگ دیجیتالی دنیا مانند گوگل، آمازون، فیسبوک و G20، در مقابله با مسئله “بهینه سازی مالیات” به صورت جهانی متحد شدند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، قوانین جهانی توسط سازمان همکاری‌های اقتصادی (OECD) توسعه می‌یابد تا شرکت‌های دیجیتالی به جای ثبت شعبه‌های فرعی خود، مالیات بپردازند. سازمان OECD معتقد است که این کار درآمد ملی ناشی از مالیات را تقویت کرده و آن را به جمع کلی 100 میلیارد دلار در سال می‌رساند.

دعوت به این اتحاد عمدتا از جانب آمریکا انجام گرفت که به نوعی میزبان شرکت های بزرگ فناوری و در تلاش برای جلوگیری از هرگونه توقف در اجرای قوانین تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر است.

اولاف شولز، وزیر دارایی آلمان در یک سمینار مالیاتی در حضور گروه G20 و وزرای تجاری و بانک‌های مرکزی بیان کرد که زمانی برای منتظر ماندن برای انتخابات وجود ندارد. او با خطاب مستقیم به وزیر خزانه داری ایالات متحده استیون منوچین بیان کرد: این امر به رهبری در کشورهای خاصی احتیاج دارد.

مالیات شرکت‌های دیجیتالی و تاثیر شیوع کرونا ویروس بر اقتصاد جهانی در میان موضوعات مهم رهبران تجاری G20 و اقتصادهای 20 کشور بزرگ دنیاست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها