اتصال لامپ های خانه به اینترنت اشیا

0
299
اتصال لامپ های خانه به اینترنت اشیا

در خانه های ایرانی امکان اتصال لامپ به اینترنت اشیا فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، کنترل از راه دور اشیا توسط اینترنت اشیا در ایران به صورت جزئی در حال امکان پذیر شدن است.

در همین زمینه اخیرا یک شرکت دانش بنیان داخلی دست به تولید سرپیچ های هوشمندی زده که با اتصال به اینترنت اشیا امکان کنترل لامپ را به صاحبخانه می دهند. کنترل لامپ از سوی موبایل صاحبخانه امکان پذیر خواهد شد.

این سرپیچ برای تمام انواع لامپ ها امکان استفاده دارد و حتی صاحبخانه می تواند از طریق اینترنت خود به خاموش یا روشن کردن این لامپ بپردازد. از این طریق استفاده از کلید لامپ به حداقل میزان خود می رسد.

پیش از این آرزوی اکثر ایرانی ها این بود که بتوانند از راه دور لامپ ها را خاموش و روشن کنند و حالا این شرکت دانش بنیان این امکان را برای هموطنان خود ایجاد کرده تا بدون بلند شدن از جایشان و حتی بدون استفاده از پرتاب اشیا به سمت کلید، لامپ ها را روشن یا خاموش کنند.

گفتنی است، اینترنت اشیا در ایران چند سالی است که مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز شرکت های دولتی و خصوصی به صورت عمده از آن بهره نمی برند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم دست به هموار کردن زیرساخت ها برای استفاده بیشتر از اینترنت اشیا زد اما هنوز زیرساخت های لازم آن به صورت کامل آماده نشده است.

اینترنت اشیا در ایران کاربردهای دیگری نیز دارد و از آن جمله می توان به بهره گرفتن از آن در مزارع اشاره کرد. این تکنولوژی  امکان کنترل مزارع را برای صاحبان آن ها از راه دور فراهم می کند و دیگر لازم به حضور صد در صدی کشاورزان در مزارعشان نیست. البته هنوز هیچ کدام از این تکنولوژی ها به تولید انبوه نرسیده و نیازمند حمایت مالی است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها