اجرای 65 درصدی پروژه دولت الکترونیک از سوی دستگاه ها

0
231

نهادهایی که برای اجرای دولت الکترونیک تعلل به خرج بدهند با سخت گیری های جدید روبرو خواهند شد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، دولت الکترونیک از جمله وعده های حسن روحانی برای دولت دوازدهم بوده که هنوز با وجود گذشت دو سال از عمر این دولت نتوانسته فراگیر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در دستورالعملی که برای سال 98 از رئیس جمهور دریافت کرده مامور شده که این طرح را به صورت کامل اجرایی کند.

اما بر سر اجرای کامل طرح دولت الکترونیک موانعی وجود دارد که از آن جمله می توان به تعلل برخی از نهادها اشاره کرد که تصمیم گرفته شده که با این گونه نهادها به صورت سخت برخورد شود.

در همین رابطه، در دوازدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزرای وزارتخانه‌های مختلف و معاونان آنها به عنوان اعضای اصلی شورا برگزار شد، تصمیم گرفته شد که دولت به فراخور تعلل و عدم تعلل دستگاه‌های دولتی در اجرای پروژه دولت الکترونیک واکنش نشان دهد و اگر دستگاهی و یا فردی مانع اجرای توسعه دولت الکترونیک می‌شود در مورد آن اتخاذ تصمیم صورت گیرد.

مقرر شده که وزیر ارتباطات نسبت به اعلام اسامی دستگاه‌هایی که در اجرای یکپارچه توسعه دولت الکترونیک همکاری نمی‌کنند به هیئت دولت اقدام کند.

گفتنی است در این نشست گزارش پیشرفت دستگاه‌های اجرایی در پنجمین دوره ارزیابی عملکرد آنها در حوزه دولت الکترونیک نیز ارائه شده است.

طبق آخرین آمارهای اعلامی در این گزارش میزان رشد دستگاه‌های اجرایی نسبت به ۶ ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که دستگاه‌های اجرایی در زمینه بلوغ الکترونیک از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد رسیده و تعداد دستگاه‌ها نیز از ۹۳ دستگاه به ۱۰۵ دستگاه افزایش پیدا کرده است.

جدا از تعلل کنندگان در اجرای پروژه دولت الکترونیک این گزارش نشان می دهد که دستگاه های بیشتری به این پروژه اضافه شده اند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها