اولتیماتوم ۲۴ ساعته آلمان به بی ادب های اینترنتی

0
378
اولتیماتوم 24 ساعته آلمان به بی ادب های اینترنتی|کالاسودا

اولتیماتوم 24 ساعته آلمان به بی ادب های اینترنتی|کالاسوداکالاسودا_مدیران مسئول در نهادهای سایبری و اطلاعاتی آلمان از صبح امروز قانونی را به اجرا در آورده اند که به موجب آن بی ادب های فعال در شبکه های اجتماعی را مجازات خواهد کرد .

به بیانی دقیق تر ، مقامات آلمانی از امروز شبکه های اجتماعی متخلف را که نتوانند ظرف مدت ۲۴ ساعت مطالب تند و نفرت پراکن کاربران خود را حذف کنند، ۵۰ میلیون یورو جریمه می کنند.

با وجود این ، گرچه آلمان جزء اولین کشورهایی است که در این زمینه قوانین سختگیرانه ای را وضع کرده، اما اتحادیه اروپا قصد دارد در سال ۲۰۱۸ فرایندهای مشابهی را به اجرا بگذارد و برخی کشورهای عضو این اتحادیه نیز درصدد تصمیماتی مشابه هستند.، در موارد پیچیده این ضرب الاجل به حداکثر هفت روز افزایش می یابد و اگر پس از سپری شدن این مدت زمان باز هم مطالب یادشده از شبکه های اجتماعی حذف نشود، جریمه ۵۰ میلیون دلاری در انتظار سایت هایی مانند فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و غیره است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مطبوعات آلمانی تبار ؛ قانونی که در این زمینه در آلمان وضع شده NetzDG نام دارد و در اکتبر سال۲۰۱۷ بعد از بحث و جدل هایی در آلمان به تصویب نهایی رسید. منتقدان این قانون می گویند اعمال آن باعث تشدید سانسور و تضعیف آزادی بیان در فضای مجازی می شود، اما حامیان آن می گویند چنین کاری جلوی تشدید فعالیت افرادی که از اینترنت برای نفرت پراکنی، توهین و ترساندن مردم عادی استفاده می کنند را می گیرد.

نظر شما چیست ؟آیا می توان با اقدامات سلبی جلوی افراد بی ادب و هتاک را در شبکه های اجتماعی گرفت و یا برای اصلاح شرایط به فرهنگ سازی نیاز داریم ؟