اینتل با تراشه ای به سرعت برق و باد آمد

0
383
اینتل با تراشه ای به سرعت برق و باد آمد|کالاسودا

اینتل با تراشه ای به سرعت برق و باد آمد|کالاسوداکالاسودا_تراشه جدید اینتل با هدف افزایش سرعت وای فای در راه است . تراشه ای که احتمالا به یکی از پر سرعت ترین تراشه های جهان تبدیل می شود .

این محصول که۸۰۲.۱ax  نام دارد ،قرار است جزو سوگولی های جدید اینتل باشد . انتظار می رود از این تراشه به طور گسترده در شبکه های وای – فای عمومی استفاده شود تا سرعت و کیفیت آنها افزایش پیدا کند .

البته امیدوارم با خواندن این اطلاعات چندان عجله ای برای رسیدن به این محصول استثنایی نداشته باشید ، چرا که احتمال می رود طراحی ، تولید گسترده و عرضه این محصول به بعد از سال ۲۰۱۹ موکول شود .

درواقع تولید و عرضه این محصول نیاز به دقت و هزینه بالایی دارد که با توجه به تجربه بالای اینتل،احتمالا این شرکت برای برنامه ریزی تولید انبوه شتابزده عمل نمی کند . بر همین اساس هم هست که این شرکت از تولید تراشه تازه خود برای یک سال آینده خبر داده است . تراشه ای که  استفاده از نسل جدید و پرسرعتی از شبکه های وای – فای را ممکن می کند.

جالب است بدانید اتحادیه وای – فای یا Wi-Fi Alliance که وظیفه تعیین استانداردهای دنیای وای – فای را بر عهده دارد ،  معتقد است  توسعه و عمومیت پیدا کردن این تراشه جدید حداقل به دو سال زمان نیاز دارد. البته  برخی شرکت ها مانند Linksys برنامه ریزی برای تولید روترهای جدید بر همین مبنا را از ماه های آینده آغاز می کنند.

این محصول منحصر به فرد به شیوه ای  طراحی شده که در محیط های شلوغ که دستگاه های متعددی به شبکه های وای – فای متصل می شوند، به خوبی عمل می کند و از هرگونه اختلال و قطعی دسترسی به اینترنت جلوگیری می کند.نظر شما چیست ؟آیا این محصول واقعا منحصر به فرد خواهد بود و می تواند بازارهای جهانی را تسخیر کند ؟