سبقت گرفتن اوبر از آمبولانس ها برای نجات جان بیماران

0
492

سبقت گرقتن اوبر از آمبولانس ها برای نجات جان بیماران|کالاسوداکالاسودا_یک پژوهش بسیار جالب مشخص کرده شرکت اوبر کاربردی بسیار مثبت در نجات جان بیماران ایفا می کند و حتی از آمبولانس ها هم سبقت گرفته است .

بسیاری از افراد عادت دارند در مواقعی که عجله زیادی برای رسیدن به مقصد خود دارند از سیستم های انلاین خدمات کرایه اتوموبیل استفاده کنند.

اما اگر قرار باشد برای درمان سریع به بیمارستان منتقل شوید و دچار سانحه و حادثه ای شده باشید که به امدادهای پزشکی نیاز دارید چه ؟

ابتدا به اورژانس زنگ می زنید یا به سرویس های دریافت خدمات اتوموبیل آنلاین ؟ شاید در وهله اول بگویید به آمبولانس اما جالب است بدانید پاسخ درست همان سیستم دریافت خدمات کرایه اتوموبیل آنلاین است .

درهمین راستا دیوید اسلوکی اقتصاددان انگلیسی و لئون موسکاتل از بیمارستان «اسکیپس مرسی» در سن دیه گو خواهان بررسی تاثیر این روند بر استفاده از آمبولانس در آمریکا شدند.

درواقع نتایج یک پژوهش نشان داده شرکت اوبر به کاهش ۷ درصدی سرانه استفاده از آمبولانس در شهرهای مختلف ایالات متحده کمک کرده است . درواقع بسیاری از بیماران و خانواده های آنان ترجیح می دهند به جای آن که منتظر خدمات آمبولانس شوند، به سیستم اوبر متوسل شده و از طریق این ماشین ها سریع تر به بیمارستان برسند.

جالب است که اوبر به عنوان یک استارتاپ تازه تاسیس  موفق شده سیستم درمانی و امدادی ایالات متحده را زیر سوال ببرد . البته یکی از دیگر علل اقبال بالای اوبر بین مخاطبان به سیستم درمانی آمریکا و برخی کاستی های این سیستم باز می گردد. به لطف ریاست جمهوری ترامپ ، این روزها در آمریکا استفاده از آمبولانس بدون بیمه کامل درمانی  بسیار گران قیمت خواهد بود . در همین راستا تحقیقی جدید  نشان می دهد افراد برای اجتناب از این هزینه ها سعی می کنند در مواقع غیر اضطراری به جای آمبولانس از اوبر استفاده کنند. این روند به کاهش استفاده از آمبولانس ها منجر شده و جالب آنکه به سود بخش مراقبت های درمانی است.

همین موضوع بازار نقد را به سمت سیستم درمانی ایالات متحده و در راس آن رئیس جمهور کشور بازگردانده . بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند این شیوه خدمات دهی به مردم یک ظلم آشکار است.

برای مثال ؛ دیوید اسلوکی در این باره می گوید: برای کاهش هزینه های درمانی و بهبود نتیجه گیری افراد ترجیح می دهند از نیروهای حرفه ای با مهارت کمتر اما همچنان شایسته استفاده کنند. به عنوان مثال برای تشخیص گلودرد نیازی به حضور جراح اعصاب نیست.