لشگر ۱۳۰ میلیون ساله دایناسورها در چین

0
1066
لشگر 130 میلیون ساله دایناسورها در چین|کالاسودا

لشگر 130 میلیون ساله دایناسورها در چین|کالاسوداکالاسودا_ گروهی از کارگران ساده ساختمانی در چین طی تخریب و نوسازی یک ساختمان و به شکل کاملا سهوی ، یک اکتشاف بزرگ باستان شناسی انجام دادند .

درواقع  این گروه در پی اجرای نقشه مهندسین معمار بودند ، اما گویا به یک نقشه گنج ۱۳۰ میلیون ساله و گرانقیمت دست پیدا کرده اند.اما ماجرای این کشف ۱۳۰ میلیون ساله چیست ؟

جالب است بدانید که این کارگران در حال  کندن زمین بودند که ناگهان با مجموعه سنگ های بزرگ و نامتعارف رو به رو شدند ، این سنگ ها به قدری  عجیب بودند که توجه سرکارگر را به خود جلب کردند . آن هم درست در شرایطی که کارگران قصد داشتند با استفاده از مواد منفجره زمین منطقه را حفاری کنند.

خوشبختانه سرکارگر مذکور هوشیاری به خرج داده و تشخیص داده این ها سنگ هایی معمولی و بی ارزش نیستند . سپس به سرعت با سازمان های میراث فرهنگی و یا باستان شناسی چین تماس گرفته است .

نتیجه حضور باستان شناسان نیز چیزی نبود جز این تشخیص که سنگ های مربوطه درواقع تعدادی فسیل دایناسور هستند . تعداد این فسیل ها دقیقا ۳۰ عدد است که برخی از خرافاتی های چینی  معتقدند یک عدد رمز آلود و مهم است . دانشمندان معتقدند مکان کشف این فسیل ها در گذشته ساحل یک دریاچه بوده که مکانی ایده آل برای تخم گذاری دایناسورها به شمار می رفته است.

در حال حاضر این فسیل ها به موزه Dayu County منتقل شدند تا مطالعات بیشتر و عملیات شناسایی روی آنها انجام شود.این کشف بزرگ را می توان یکی از ارزشمند ترین حفاری های تاریخ بشر از گذشته تا کنون ارزیابی کرد .