همکاری گوگل و شیائومی در تولید گوشی جدید

0
304

همکاری گوگل و شیائومی در تولید گوشی جدید|کالاسوداکالاسودا – اخرین خبرها نشان میدهد که گوگل و شرکت چینی شیائومی در حال کار بر روی یک پروژه مشترک برای ساخت یک گوشی جدید هستند.

این گوشی هوشمند که احتمال زیاد شیائومی A1 نام دارد،  محصول مشترک شرکت‌های گوگل و شیائومی، دارای سیستم‌ عامل اندروید One است که گوگل آن را طراحی کرده است.

هنوز اطلاعات دقیقی از این گوشی در دسترس نیست، اما برخی منابع به دوربین دوگانه و اسکرین ۵ و نیم اینچی و بزرگ این گوشی اشاره کرده اند. گوگل در سال ۲۰۱۴ پروژه اندروید One را مطرح کرد و در واقع هدف اصلی گوگل از راه‌اندازی اندروید جدید، تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت و عرضه آن در کشور هند بود.

گوگل در آن سال‌ها به هدف خود دست پیدا نکرد و این پروژه سرانجامی پیدا نکرد. اما اکنون پس از موفقیت‌های پی‌درپی شرکت آسیایی شیائومی، گوگل فرصت را غنیمت شمرده و با این شرکت اعلام همکاری کرده است.

شایعات جدید حاکی از آن است که گوشی جدید شیائومی علاوه بر دوربین دوگانه قدرتمند، به نسخه خالص اندروید نیز مجهز می‌شود. این موضوع چندان هم دور از انتظار نیست چون قبلا اعلام شده بود که گوگل و شیائومی در حال همکاری برای ساخت گوشی بعدی سری Android One هستند؛ این گوشی‌ها در حقیقت پروژه‌ای متعلق به گوگل‌ اند که حاصل همکاری برندهای نوپا با این غول تکنولوژی است و نتیجه آن تولید گوشی‌هایی ارزان‌قیمت مجهز به نسخه خالص اندروید است. برخی خبرگزاری‌ها معتقدند که گوشی جدید شیائومی نیز احتمالا از این سری است یا حداقل مانند آن‌ها به نسخه خالص اندروید مجهز می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها