پروژه تانگو به کار خود پایان میدهد

0
439
پروژه تانگو به کار خود پایان میدهد|کالاسودا

پروژه تانگو به کار خود پایان میدهد|کالاسوداکالاسودا – گوگل به تازگی اعلام کرده است که پروژه تانگوی این شرکت در روز اول مارس 2018 بسته خواهد شد و به کارش پایان میدهد.

گوگل در کنار دیگر غولهای بزرگ کامپیوتری دنیا به دنبال ورود به دنیای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است و به همین خاطر پروژه ای مبنی بر واقعیت افزوده به نام Project Tango پروژه تانگو را در سال 2014 معرفی کرده بود و در آن از سنسورها و دوربین های خاص برای نشان دادن اشیای مجازی استفاده کرده بود.

تکنولوژی پیشرفته گوگل و آزمایشگاه های خاص برای پروژه تانگو توسعه یافته بودند اما اکنون بصرف پروژه ای دیگر به نام ARCore خواهند شد. اکنون با وجود پروژه کاملتری به نام اِی آر کور، دیگر نیازی به دنبال کردن پروژه تانگو حس نمیشد. بنابراین گوگل اعلام کرد که این پروژه در اول مارس 2018 به کارش پایان میدهد.

مدیر این پروژه روز گذشته در این باره نوشت: نظر ما در خصوص حمایت از تانگو عوض شده است. از همه توسعه دهندگان و مهندسینی که در پیشرفت این پروژه طی سه سال گذشته نقش داشتند، کمال تشکر را دارم. ما همچنان همان اهداف را این بار در ای آر کور دنبال خواهیم کرد.

این پروژه با استفاده از دوربین و سنسورهای واقعیت مجازی به ردیابی و جایگذاری اشیا در تصویر میپردازد. با اینکه در ای آر کور محیط به صورت سه بعدی نیست اما با استفاده از سخت افزاری کار میکند که در گوشی تلفن همراه کار گذاشته خواهد شد. برای استفاده از نرم افزار آن نیز نیاز به سنسور یا دوربین خاصی نیست.

یادگیری ماشینی برای تکمیل فرایند ردیابی در ای آر کور استفاده میشود، در حالیکه تانگو نیاز به سخت افزار داشت و این برتری آرکور نسبت به تانگو را نشان میدهد. تاکنون وجود این پروژه روی گوشی های پیکسل و S8 سامسونگ قطعی شده است، اما در آینده برای دیگر گوشی ها و برندهایی چون الجی، هوآوی، ایسوس و … نیز عرضه خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها