ژاپنی ها بیلورد های تبلیغاتی را به ماه می برند

0
688
ژاپنی ها بیلورد های تبلیغاتی را به ماه می برند|کالاسودا

ژاپنی ها بیلورد های تبلیغاتی را به ماه می برند|کالاسوداکالاسودا_ شرکتی مشهور در حوزه فناوری قصد دارد امکان تبلیغ در ماه را برای کاربران خود فراهم کند موضوعی که برای شروع حداقل به ۹۰ میلیون هزینه زیرساختی نیاز دارد

به نظر می رسد این روزها ماه برای بسیاری از دولت ها به سوژه ای مهم تبدیل شده، چرا که از دولت ترامپ تا دولت ژاپن ایده هایی برای سفر به ماه در ذهن دارند .

اکنون گزارش ها حاکی از این موضوع هستند که قرار است افزون بر سفر به ماه،امکان تبلیغ در ماه نیز برای مخاطبان فراهم شود . اما ماجرا از چه قرار است ؟

یک استارت آپ ژاپنی، به نام  iSpace Technologies Inc قصد دارد ۹۰  میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند تا بیلبوردهای تبلیغاتی با فناوری فوق حرفه ای را برای نصب در ماه بسازد.بنابراین ،  این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۱۹  میلادی،  فضاپیمایی را به مدار ماه ارسال کند. این فضاپیما در سفر سال بعد در ماه فرود خواهد آمد و  سپس زیربنای لازم برای یک کسب و کار تبلیغاتی در ماه را ا فراهم می کند.

مدیر این پروژه ،آقای تاکشی هاکامادا در خصوص این موضوعات می گوید ؛

«باید یک فضاو بستر مناسب  اقتصادی در فضا ایجاد کرد . بستری که می تواند زندگی در سایر سیاره ها و ستارگان را نیز تسهیل کند. »

شایان ذکر است iSpace قصد دارد علاوه بر احداث بیلبورد در ماه، از سال ۲۰۲۱  میلادی جستجو برای آب را نیز در ماه آغاز کند و در نتیجه یک سفر اکتشافی و پربازده را آغاز کند.

البته به گفته مدیران این شرکت ، سرمایه  ۹۰  میلیون دلاری هزینه های دو سفر فضایی  مهم این شرکت را پوشش می دهد. پس از فرود فضاپیمای iSpace به طور ایمن روی ماه نیز بیلبورد تبلیغاتی راه اندازی و به شرکت های مختلف اجاره داده می شود.

به محض انتشار این خبرها، شرکت های مطرح بسیاری برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند که در بین آن ها نام بانک ها و موسسات مالی نیز دیده می شود.