اخبار جعلی در فیسبوک با تاکید بر عکس رصد می شود

0
283

کالاسودا_فیسبوک برای مقابله با اخبار جعلی،روش هایی جدید را مورد آزمون قرار می دهد.درواقع  اخیار جعلی در فیسبوک از طریق روش هایی جدی تر مورد بررسی قرار می گیرد.

اخبار جعلی در فیسبوک تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است.، فیسبوک بارها روش های مختلفی را برای مقابله با اخبار جعلی به کار برد. البته همه آنها موفقیت آمیز نبودند . این درحالی است که حتی تصمیم فیس بوک برای مشخص کردن اخبار تقلبی سبب شد  این موارد بیشتر به اشتراک گذاشته شوند.

به نظر می رسد،فناوری های  هوش مصنوعی نه تنها در وقت صرفه جویی می کنند بلکه احتمال رصد اخبار تقلبی در مرحله اول را افزایش می دهند.ااکنون این شبکه اجتماعی استراتژی جدیدی به کار گرفته است. فیس بوک تصمیم دارد به جای توجه به لینک اخبار تقلبی، آنها را کوتاه کند.

اما در بیانی دقیق تر فیسبوک دقیقا تصمیم دارد چه کاری انجام دهد؟ فیسبوک تصمیم دارد از ویژگی های بصری اخبار جعلی بکاهد.  اما در صورت اجرای این طرح باید منتظر چه تغییراتی باشیم؟

احتمال دارد کاربران فقط یک تصویر کوچک و متنی کوتاه درباره اخبار جعلی مشاهده کنند. از سوی دیگر اخبار درست و تایید شده تصاویر بزرگ و متنی پررنگ خواهند داشت.هدف از این کار آن است که کاربران به اخبار جعلی توجه نکنند.

از سوی دیگر همزمان با این کار، فیس بوک قابلیت شناسایی این اخبار جعلی را نیز را ارتقا داده است. این شرکت با استفاده از ماشین یادگیری اخبار را با سرعت بیشتری برای وجود ادعاهای غلط بررسی می کند . در مرحله بعد بازبین های انسانی اخبار مشکوک را دسته بندی می کنند.

ترکیب مراحل فناورانه و انسانی کمک می کند که افراد دسترسی بالاتری به اخبار موثق داشته باشند و بالطبع شمار خبرهای غیر موثق کاهش خواهد یافت.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید