آتش رشوه خیمه سامسونگ را در برگرفت

0
394
آتش رشوه خیمه سامسونگ را در برگرفت|کالاسودا

آتش رشوه خیمه سامسونگ را در برگرفت|کالاسوداکالاسودا_مدیرعامل سامسونگ به علت درگیری با تبعات رشوه ، ناچار به کناره گیری شد . این موضوع نه تنها برای شرکت سامسونگ بلکه در بین شرکت های مشهور دنیای فناوری یک رسوایی بزرگ است .

مدتی است که مقامات کره جنوبی به فکر کنترل وضعیت درامدها و خروجی و وردی های مالی مدیران ارشد و مقامات دولتی افتاده اند .

موضوعی که تا کنون بسیاری از مقامات شناخته شده این کشور را رسوا و از کار برکنار کرده است . از سال گذشته میلادی نیز زمزمه هایی از این مشکلات از خیمه پر جنب و جوش سامسونگی ها به گوش می رسید .

موضوعی که در کنار ناکامی های سوگولی خانواده سامسونگ در سال گذشته منجر به یک سلسله سریال تلخ شده بود . در نهایت اخبار جدید از این موضوع حکایت دارند که Kwon Oh-hyunمدیرعامل سامسونگ از ترک این شرکت به علت بحران بی سابقه‌ای خبر داده که به دنبال افشای پرداخت رشوه توسط شرکت یاد شده به وجود آمده است.

جالب است که وی برای سرپوش گذاشتن روی مشکل به وجود امده نیز دست به کار شده است و روشی توجیهی از طریق نامه نگاری در پیش گرفته . وی در نامه ای که خطاب به کارکنان سامسونگ منتشر شد ، اذعان کرده که بحران مذکور نتیجه پرداخت رشوه توسط این شرکت به Park Geun-hye رئیس جمهور سابق کره جنوبی است .

موضوعی که با هدف تثبیت جایگاه آن در برابر رقبا صورت گرفت. از سوی دیگر با توجه به شرایط موجود در سامسونگ به نظر می رسد این شرکت به به رهبری جدید نیاز دارد. مدیر  جوان سامسونگ  ، در بخش دیگری از نامه خود می گوید ؛ ما در داخل و خارج از شرکت با بحرانی بی سابقه مواجه هستیم و من معتقدم زمان آن رسیده که سامسونگ، با روحیه ای جدید و رهبری جوان فعالیت تازه ای را آغاز کند تا بهتر به چالش های ناشی از صنعت به سرعت در حال تغییر آی تی پاسخ دهد.

اما واکنش مقامات قضایی کره در قبال این موضوع بسیار سرسختانه است . درواقع به دنبال افشای این موضوع پلیس کره جنوبی وارد عمل شد و رئیس سامسونگ و همین طور لی جائه یونگ معاون اول آن را دستگیر کرد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها