آمریکا پهبادها را سرنگون کرد

0
471

آمریکا پهبادها را سرنگون کرد|کالاسودا

کالاسودا_ارتش آمریکا در صدد استفاده از طرحی است که از طریق آن حقوق پرواز پهبادهای تجاری را محدود کند. طرحی که می تواند زمینه را برای اعتراض برخی شرکت ها فراهم کند.

پرواز پهبادها بر فراز آسمان، موضوعی جالب است. موضوعی که این روزها بازارش داغ است و طرفدارانی پرشمار هم دارد. اما وقتی صحبت از پهبادها می شود، بسیاری از افراد به یاد مقاصد نظامی می افتند. بر همین اساس است که حساسیت های زیادی در مورد حرکت پهبادها در آسمان وجود دارد و بسیاری از دولت ها مخالف پرواز پهبادها در مناطق مهم نظامی/سیاسی و امنیتی خود هنستند.

اخیرا ،پنتاگون سیاست های  جدیدی را به تصویب رسانده که بر اساس آن، تمامی پایگاه های نظامی این کشور حق دارند، پهپادهای تجاری خصوصی را که تهدید تلقی شوند، سرنگون کنند.

، این سیاست گذاری اولین بار در ماه جولای به بررسی شورای امنیت گذاشته شد. اگر چه جزییات آن طبقه بندی شده باقی مانده، اما حاوی بندهایی است که تعیین می کند پهپادهای مختلف که در حال حرکت به مناطق نظامی و پرواز ممنوع هستند در چه شرایطی و به چه عللی باید سرنگون شوند.

جف دیویس سخنگوی پنتاگون تصریح کرده که پهپادهای نفوذی به مناطق نظامی از این پس مورد حمله قرار می گیرند و برای مقابله با تهدیدهای مذکور از روش های گوناگونی مانند از کار انداختن، نابود کردن و ردگیری استفاده خواهد شد. نحوه واکنش هر پایگاه نظامی به این تهدیدها به شرایط خاص منطقه بستگی دارد.

سیاست پرواز ممنوع سال هاست در مورد پارک های ملی، استادیوم های بزرگ ورزشی و پایگاه های نظامی آمریکا اجرا می شود و هر نوع حرکت مشکوک از فاصله 8 تا 24 کیلومتری سرنگون می شود. ارتش آمریکا فهرستی از 133 پایگاه و مرکز نظامی خود در داخل این کشور که مشمول ممنوعیت یاد شده هستند را منتشر کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها