با  Cruise AV بدون فرمان و راننده مسافرت کنید

0
390

با  Cruise AV بدون فرمان و راننده مسافرت کنید|کالاسوداکالاسودا_جنرال موتورز نوعی خودرو موسوم به Cruise AV   طراحی کرده که یک گام فراتر از خودروهای خودران حرکت می کند . این خودرو نه تنها راننده نیاز ندارد ، بلکه اساس فرمان و پدال گاز و … نیز ندارد .

بازار خودروهای خودران طی سال های اخیر روز به روز داغ تر شده و روزی نیست که خبری مبنی بر به بازار آمدن نسخه جدیدی از این نوع خودروها را مشاهده نکنیم . بر همین اساس هم هست که دیدن انواع و اقسام این نوع خودروها چندان عجیب نیست .

با این وجود جننرال موتورز با ایده Cruise AV  خود برای بسیاری از کاربران صنعت خودروسازی  سوپرایزی منحصر به فرد تدارک دیده و آن ها  را هیجان زده کرده است .گزارش ها نشان می دهند ؛ شرکت جنرال موتورز قصد دارد تولید انبوه نخستین اتومبیل های خودران بدون فرمان یا پدال را آغاز کند.

 این شرکت برای اغاز به کار  از دولت فدرال آمریکا درخواست مجوز کرده تا سال آتی خودروهای بدون راننده را به بازار عرضه کند. با کمک تحقق این موضوع ، جنرال موتورز می تواند،  ناوگانی از تاکسی های رباتیک را افتتاح کند و از رقبای خود سبقتی آشکار و قبل توجه بگیرد.

cruise-av-outside1|کالاسوداگروه  Cruise Automationاین شرکت اعلام کرده خودروی Cruise AV تمامی امکانات رفاهی را در اختیار مسافران قرار می دهد . برای مثال ، به شیوه ای  طراحی شده که به طور خودکار درها را برای مسافران باز کند. علاوه بر آن قابلیت های مختلفی برای افراد نابینا و ناشنوا دارد. همچنین صندلی راننده در این خودرو به صندلی مسافر تبدیل می شود.

اگرچه تا کنون جنرال موتورز اعلام نکرده نخستین کشور میزبان خودروهایش کجاست ، اما پیش بینی ها حکایت از آن دارند که احتمالا ایالات متحده میزبان این خودروها خواهند بود .  خودرویی در حقیقت نسل چهارم اتومبیل خودران Chevy Bolts است و هم اکنون در جاده های سانفرانسیسکو و فونیکس آزمایش می شود.

باید دید پای این خودرو به کشور ما نیز باز می شود و یا اساسا آیا کشورهایی مثل ما آمادگی پذیرش این نوع خودرو را دارند یا خیر.