جت هوشمند SR-71 با اهداف جاسوسی طراحی می شود

0
1185
جت هوشمند SR-71 با اهداف جاسوسی طراحی می شود|کالاسودا

جت هوشمند SR-71 با اهداف جاسوسی طراحی می شود|کالاسوداکالاسودا_جت هوشمند و فوق سریع SR-71  عضو جدید خانواده بوئینگ است که قرار است برای مقاصد جاسوسی ساخته و روانه بازار شود .

بسیاری از شرکت های شناخته شده خودروسازی یا فعال در صنعت دریا و آسمان ، هر از گاهی برای تنوع هم که شده با شرکت هایی که دولتی و نیمه دولتی هستند همکاری می کنند تا برخی پروژه های جاسوسی را سر و سامان دهند . این موضوع نیز به سرعت به سوژه داغ رسانه ها تبدیل می شود و بسیاری از فعالان رسانه تلاش می کنند تا دقیق ترین خبرها را در خصوص این موضوعات به دست آورند .

این بار هم نوبت به شرکت بوئینگ رسیده تا به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شود . شرکتی که نامش با صنعت هوایی گره خورده و برای اهالی صنعت پرواز ناشناخته نیست . اکنون ، این شرکت، اطلاعاتی در مورد تلاش های خود برای تولید هواپیمای جاسوسی مافوق صوت را منتشر کرده است.

این هواپیما سرعتی خیره کننده دارد و حداکثر سرعتش به  ۵ ماخ می رسد .این سرعت یعنی ؛ SR-71  در عرض  یک ساعت مسافتی بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر را می پیماید. این در حالی است که محصولات مشابهی که قبلا توسط بوئینگ و رقبای آن تولید شده اند در بهترین حالت ۳.۲ ماخ سرعت دارند و در یک ساعت حدود ۳۹۰۰ کیلومتر را طی می کنند.

اما در خصوص مشخصات ظاهری این محصول نیز باید گفت که ؛ این هواپیما به شکل محدب طراحی شده و در بخش انتهایی دارای دو دم و دو بال کوچک است. بنابراین در طراحی این هواپیما بال های بزرگ جلو حذف شده اند. موتور این هواپیما نیز ترکیبی بوده و در آن از برخی امکانات و اجزای موتورهای توربینی و همین طور موتورهای جت دوگانه موسوم به ramjet/scramjet استفاده شده است.