جریمه ۱۶ میلیارد دلاری گریبانگیر اپل شد

0
353
جریمه 16 میلیارد دلاری گریبانگیر اپل شد|کالاسودا

جریمه 16 میلیارد دلاری گریبانگیر اپل شد|کالاسوداکالاسودا_اتحادیه اروپا در یک اقدام تامل برانگیز ، موفق شد شرکت اپل را به پرداخت جریمه ۱۶ میلیارد دلاری متهم کند . این اتحادیه علت این اقدام را فرارهای مالیاتی گسترده اپل می داند .

اما پرسش اینجاست که آیا واقعا اپل مستحق این جریمه است ؟  بر اساس تحقیقات به عمل آمده، دولت ایرلند از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۰۷ به اپل اجازه داده تا درآمد خود در بازار کشورهای اروپایی را به زیرمجموعه های خود در این کشور مننتقل کند و از این طریق قوانین مالیاتی سختگیرانه کشورهایی مانند فرانسه و آلمان را دور بزند. اگر محکومیت اپل توسط کمیسیون اروپایی قطعی شود، این شرکت باید میلیاردها دلار غرامت بپردازد.

بر همین اساس هم است که ؛ اپل که از سوی مقامات کمیسیون اروپایی به فرار مالیاتی با سوءاستفاده از قوانین سهل گیرانه ایرلند متهم شده، برای کاهش اختلافات با این کشور به دنبال پرداخت ۱۶ میلیارد دلار در ماه مارس است اما فرار مالیاتی تنها ، گوشه ای از اتهامات این شرکت است . مقامات کمیسیون اروپایی به اپل اتهامات متعددی در مورد فرار مالیاتی و همین طور دریافت کمک حقوقی غیرقانونی توسط دولت ایرلند وارد کرده اند و از این کشور خواسته اند تا ۱۶ میلیارد دلار به علت همین تخلفات از اپل دریافت کرده و نگهداری کند.

اپل برای پرداخت این مبلغ به ایرلند مهلت چندانی ندارد و باید طی روزهای آتی تا پایان شهریور ماه تعهدات خود را پرداخت کند این پول در یک حساب امانی که هم اپل و هم مقامات ایرلندی به آن دسترسی دارند، به امانت خواهد ماند تا تکلیف منازعه حقوقی میان اپل و کمیسیون اروپایی در مورد فرار مالیاتی این شرکت مشخص شود.

نظر شما چیست ؟آیا چنین اقداماتی به صلاح است و می تواند شرکت های مختلف را متعهد به پرداخت مالیات کند ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها