حال و روز ویندوز ۱۰ خوب نیست

0
339
حال و روز ویندوز 10 خوب نیست|کالاسودا

حال و روز ویندوز 10 خوب نیست|کالاسوداکالاسودا_به نظر می رسد ویندوز ۱۰ حال و روز خوبی ندارد و مورد حمله بد افزاری واقع شده است . بر همین اساس نیز هشدارهایی در خصوص نقص های امنیتی این برنامه نرم افزاری منتشر شده است .

جالب است که تا مدتی پیش مایکروسافت مدعی بود ویندوز ۱۰ قوی ترین و منحصر به فرد ترین نسخه از سری ویندوزهایی است که تا کنون ارائه شده است .

برای مثال در نسخه های قبلی ویندوز، برای ارزیابی و مشاهده جزییات فضای باقی مانده در سیستم باید از اپلیکیشن های سوم شخص استفاده می کردید اما با عرضه ویندوز ۱۰ یک ابزار داخلی در سیستم وجود دارد که به شما نشان می دهد کدام برنامه ها و فولدرها چقدر از فضای سیستم تان را اشغال کرده اند .

در این میان شرکت مایکروسافت از ۱۰ سال پیش تا کنون ، از برنامه‌های ضدبدافزار در ویندوز خود استفاده می کرد . اما اکنون مشخص شده که  مایکروسافت در خصوص این فناوری چندان موفق نبوده، لااقل ویندوز ۱۰ که اینگونه است .

البته به گفته برخی از کاربران ، این مشکل به ویندوز ۱۰ محدود نیست و در ویندوز ۷ نیز قابل مشاهده است .بر همین اساس هم هست که برخی کاربران و فعالان دنیای تکنولوژی معتقدند مشکل فعلی حاصل بی فکری مدیران مایکروسافت است .

چرا که با وجود اطلاع از مشکلات مقابله با بدافزارها نسبت به رفع آن اقدامی انجام نداده اند و این بیماری از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ به ارث رسیده است .

اما قرار بود مایکروسافت چگونه از مشکلات جلوگیری کند ؟ این شرکت  از فناوری موسوم به address space layout randomization (ASLR) استفاده می کند که در ویندوز ۱۰ هم به کار گرفته شده.

با این حال، اخبار جدید حکایت از این دارند که فناوری مذکور در تازه ترین ویندوز مایکروسافت دارای مشکلاتی است  و کابران ویندوز ۱۰ در امنیت نیستند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها